Najpre, hvala što čitate ovaj tekst i interesujete se za izuzetno važnu temu.

Da pažljivo pročitate članak koji je pred vama biće vam potrebno oko 3 minuta.

Znate li šta se za to vreme događa u svetu?

Oko 45 tona plastike i plastičnog otpada završi u okeanima, uništavajući tamošnji živi svet. Ilustracije radi, to je kao da na SVAKA 3 minuta bacite u okean 30 automobila srednje veličine.

Izračunajte koliko je to u jednom satu, pa u jednom danu, pa u samo jednoj godini…

No, da gubimo vreme na puko računanje. Možemo umesto toga da uradimo mnogo korisnije stvari.

Kompanija Coca-Cola zajedno sa partnerskim punionicama (skoro 250 u više od 200 država) ima hrabar i ambiciozan cilj da do 2030. godine uvede reciklažu limenki i boca svih svojih napitaka. Bez obzira odakle dolazi, želimo da svaka ambalaža ima više od jednog života.

Kako bismo pomogli povećanju stope reciklaže kroz kampanju "Svet bez otpada" na globalnom nivou planiramo da:

1. Radimo na 100 odsto reciklabilnom pakovanju i koristimo 50 odsto recikliranih materijala.

2. Pomognemo prikuljanju i recikliranju boca i limenki za sve koju prodajemo i da partnerski pomognemo čišćenju naše planete.

Coca-Cola će nastaviti da sarađuje sa lokalnim zajednicama, nevladinim organizacijama, kolegama iz industrije i potrošačima kako bismo recikliranje učinili lakšim i pristupačnijim za sve, poboljšanjem lokalnih sistema reciklaže i promenom aktuelne politike koja podržava održivu ekonomiju.

Istovremeno, radićemo na edukaciji ljudi o štetnosti zagađenja plastikom, kao i obuku o prednosti recikliranja.

“Ovo nije samo problem za nesrećne morske kornjače ili ljude koji žive uz obalu i moraju da se bave plastičnim bocama koje nanese plima. To je problem za sve nas, svuda na planeti. I, kao i većina problema, ovaj pruža mogućnost. Imamo priliku da pređemo na bolju plastiku, pakovanje, što bi se čak pozitivno odrazilo i na ekonomiju.

Decenijama, pakovanje hrane i pića je važan deo našeg savremenog života. Flaše i limenke nam omogućavaju da unosimo dovoljno tečnosti dok smo u pokretu. One pomažu da pića ostanu sigurna i higijenski za konzumaciju. One pomažu u obezbeđivanju čiste vode za piće.

Zapravo, 2017. godine naši partneri za flaširanje i mi poklonili smo više od 1,4 miliona boca vode za zajednicu odmah nakon uragana Irma, Harvi i Maria. Ta čista, proverena voda pomogla je ljudima da ostanu živi. I to je bilo moguće samo zbog moderne plastike i tehnologije flaširanja vode.

Ipak, primamljivo je romantizirati svet bez pakovanja. Pretpostavlja se da ako se oslobodimo plastičnih flaša i limenki, život će biti bolji. Za životinje, za ljude, za našu planetu. Ovo pogrešno ignoriše sve dobro što mogu da učine. Savremena pakovanja za hranu i piće pomažu u smanjivanju kvarenja hrane i otpada. Ona ograničavaju širenje bolesti. Ona mogu da pomognu da spasemo živote.

World Without Waste

Ukratko, društvo može da ima korist od bočica i konzervi ako su pravilno dizajnirani i ako se odlažu odgovorno.

Da bismo to podržali, kompanije poput Coca-Cole mogu da stave pred sebe izazov da učine više. Da predvode. Da preuzmu rizik. I da rastu savesnim obavljanjem svog posla na pravi način, a ne samo na lak način.

Samo zato što sada najavljujemo ovaj cilj za 2030. ne znači da počinjemo od nule.

PlantBottle, revolucionarnu inovaciju napravljenu od 30 odsto biljnih materijala (baš kao što je i flašia u koju se pakuje Rosa voda), predstavili smo 2009. Godinama već radimo na tome da našu ambalažu potpuno recikliramo. I verovatno ste primetili da su neke naše bočice lakše nego ranije. Iako su to koraci u pravom smeru, mi ne nameravamo da se tu zaustavimo. Tražimo nove načine kako da plastiku učinimo inovativnijom i održivijom, i radimo na uključivanju više recikliranih materijala u naše plastične bočice.

Takođe, od 1995. godine smo vodeći sponzor najvećeg svetskog volonterskog pokreta koji za cilj ima očuvanje okeana. Tokom tog partnerstva pomogli smo mobilizaciji 11 miliona ljudi da očiste 93 miliona kilograma smeća sa preko 580 hiljada kilometara obale.

World Without Waste

A postoji još mnogo toga što možemo učiniti zajedno.

Nijedna kompanija, organizacija, vlada ili osoba ne mogu sami da reše ovaj problem. Ali… Zamislite da nam se na ovom putovanju pridruži svaka kompanija koja pakuje svoje proizvode. Zamislite da svi stavimo našu stručnost i resurse u službu rešavanje ovog problema. Zamislite da svi radimo na tome da ambalažu držimo podelje od mesta gde ne pripada.

Iznenada, svet bez otpada bio bi moguć”, napisao je u autorskom tekstu Džejms Kvinsi, predsednik i izvršni direktor Coca-Cola kompanije. (ceo tekst pročitajte ovde)