Coca-Cola Original Taste Can

Mi u Coca-Coli znamo da "Žeđ ne zna za sezonu", pa smo pretražili našu arhivu da bismo vam predstavili pet novih i iznenađujućih činjenica o voljenom brendu, koje možete da dodate vašoj bazi znanja. Od pop-kulture do veoma skupih žvakaćih guma, očekujte neočekivano...

 

Činjenica 1: Naša bočica je dizajnirana da bude prepoznata u mraku ili od slomljenog komada

Od samog početka, Coca-Cola je napravljena da se izdvoji iz gomile. To ne znači da smo ga dobili 'pravo' prvi put (napravili smo naš veliki deo eksperimentisanja, od kakao zrna i etiketa u obliku dijamanta do boce boje ćilibara), ali smo prepoznali da se moramo razlikovati od drugih neupečatljivih brendova.

Godine 1915. u potrazi za rebrendiranjem, obratili smo se kompaniji Root Glass iz Indijane (SAD) za pomoć u stvaranju naše vizije. Glavni cilj? Dizajnirati bočicu tako jedinstvenu da će odmah biti prepoznatljiva. Kompanija Root Glass prihvatila je ovaj izazov i na njega odgovorila! Zamenjujući bocu  ravnih stranica za konturni oblik, osmislili su flašicu koja se može prepoznati na dodir i u mraku, pa čak i kada na zemlji vidite samo komad slomljenog stakla. Saznajte više o ikoničnoj kontur boci.

Naši napori nisu prošli nezapaženo. Godine 1977. boca je registrovana u američkoj Kancelariji za patente, što je redak slučaj za pakovanje.

 

Činjenica 2: “Ukusno i osvežavajuće” je naš najdugovečniji slogan

Imali smo mnogo atraktivnih slogana u našoj 130 godišna dugoj istoriji, ali "Delicious and Refreshing" (Ukusno i osvežavajuće) i smo koristili najduže do sada. Jednostavane i direktne, te tri reči pojavile su se na našem prvom objavljenom oglasu 1886. godine i gotovo svakom sledećem oglasu ili komadu robe (poslužavnici, satovi…) do 1920. godine.

To je takođe veoma poželjan deo istorije Coca-Cole. Na najvećoj ikad održanoj aukciji Šmid muzeja Coca-Cola suvenira u 2011, "Victorian Girl" poslužavnik iz 1897. godine, toliko redak da čak ni mi nemamo primerak u svom arhivu i jedan od samo dva koja uopšte postoje, prodat je za neverovatnih 109.250 američkih dolara!

 

Činjenica 3: Nekada je postojala Coca-Cola žvakaća guma

Da, stvarno! Dostupan tokom ranih 1900-ih, a distribuiran kroz kompaniju Franklin-Caro, Coca-Cola žvakaća guma je dobila ukuse divlje nane, peperminta i zimzelena. Iako je možda kratkoročno (do 1925. proizvod je ukinut), te žvake su i danas veoma tražene.


 

U stvari, jedna paklica Coca-Cola žvaka može da vam donese ogromnih 1.300 dolara! * Iako im je prošao rok upotrebe, a ambalaža je izbledela od starosti, štapić gume od 3 inča je ostao kolekcionarski predmet, i to veoma vredan.

* Prodata u septembru 2011. preko Morphi Auctions Premier Advertising.

 

Činjenica 4: Coca-Cola i WWF sarađuju više od 10 godina!

Još 2007. godine, udružili smo se sa Svetskom organizacijom za prirodu (World Wildlife Fund) kako bismo zaštitili i sačuvali vitalne ekosisteme, integrišući i ugrađujući održivost u naše aktivnosti širom sveta. Od tada smo pomogli farmerima da usvoje više održive prakse, poboljšali se preko 7 km rečnih puteva, udružili snage sa Kent Wildlife Trust-om kako bi obnovili Kentov stari fenland, koji je dom nekih od najređih biljaka i životinja u Velikoj Britaniji, a u Srbiji i regionu obnavljamo prirodna staništa na području Specijalnog rezervata prirode "Gornje Podunavlje".

Naše partnerstvo je pokrenulo neverovatan rad u svim delovima planete i pomoglo u započinjanju važnih razgovora o održivosti.

 

Činjenica 5: Finalna scena u Mad Men je inspirisana oglasom Coca-Cole

Imitacija je najiskreniji oblik laskanja, zar ne? Može se reći da je finalna scena poslednje epizode popularne televizijske serije, Ljudi sa Menhetna (Mad Men), inspirisana našom Hilltop reklamom - “najboljim oglasom ikada napravljenim” kako tvrde autori i reditelji serije.


 

Čuveni oglas, koji je nakon objavljivanja imao slušaoce koji su pozivali radio stanice da mole da ga ponovo čuju, doslovno je poslednja scena koju je Mad Men publika videla pre zatamnjenja ekrana, dok Don Draper meditira na vrhu brda iznad Tihog okeana u Kaliforniji.

Verni fanovi reklame su takođe primetili da je džingl "I’d Like to Buy the World a Coke" bio zamisao Bila Bekera u McCann Ericksonu, istoj agenciji koja kupuje Draperovu firmu u finalnoj sezoni Mad Men. Štaviše, kako su istakli gledaoci oštrog oka, recepcionarka u završnoj epizodi je slično odevena kao žena u Coca-Colinoj reklami!