Koristeći blagodeti savremene tehnologije Coca-Cola povezuje svoju flotu frižidera za piće koja se nalazi u prodavnicama i drugim maloprodajnim objektima kako bi pratila koliko je proizvoda na stanju, nadgledala energetsku efikasnost, ali i pružila bolji ugođaj kupcima.

Hladnjaci na odabranim tržištima su sada imaju senzore koji mogu, između ostalog, da dovedu u vezu koliko puta je kupac otvorio vrata sa prodajom. Projekat koristi internet stvari - međusobno povezivanje pametnih uređaja koji prikupljaju i razmenjuju podatke.

"Mi u suštini radimo dve stvari: koristeći senzore u našim hladnjacima za prikupljanje podataka, a zatim upotrebom tih podataka kako bismo pomogli našim punionicama i kupcima da donesu bolje odluke", rekao je Pit Rover, direktor komercijalizacije opreme, Coca-Cola Severna Amerika.

"Neki senzori su fizički povezani, neki imaju napajanje na baterije, a neki imaju kamere. Dodajemo ih u našu opremu za hladne napitke, povezujući ih putem Bluetootha i šaljući informacije u oblak."

Kontrolna tabla pruža snimak svih povezanih jedinica. Coca-Cola punionice mogu da prate lokaciju svoje inteligentne flote hladnog pića, počev od izlaza i nadgledanja temperature, osvetljenja, korišćenja energije, smeštaja i ukupne zdravstvene zaštite i performanse. Neki frižideri su opremljeni kamerama koje pružaju prikaz inventara u realnom vremenu kako bi pomogli punioničarima i trgovcima na malo da optimizuju plasman proizvoda, upravljaju bez zaliha i rešavaju probleme praktično.

"Mi možemo da pratimo performanse opreme kako bismo identifikovali potrebe servisa pre nego što je potrebno održavanje. I vidimo kako se klizači vrata povezuju sa transakcijama i utvrđuju da li su opremljeni pravim napicima", objasnio je Rover.

Na primer, trgovci na malo mogu da otkriju da četiri velika frižidera sa jednim vratima imaju manje kombinovanog saobraćaja nego jedan mali hladnjak sa jednim vratima. Vlasnici prodavnice takođe mogu da spoznaju promene u obrascima ponašanja kupaca koji se mogu uporediti sa dnevnim prodajnim ciframa, a zatim da budu povezane sa promenama na hladnijoj lokaciji, temperaturi proizvoda, prodaji i promocijama.

Coca-Colini umreženi frižideri prvi put počeli da se koriste u Bugarskoj 2015. godine i trenutno se testiraju u Čikagu i Dalasu.

"Namerno počinjemo polako u manjim prodajnim mestima. Obučavamo prodajne timove i dobijamo ispravne podatke pre nego što proširimo upotrebu ovakve tehnologije", dodao je Pit Rover.

I dok je projekat inicijalno usredsređen na poboljšanje operacija i pokretanje prodaje, senzori za udaljenost će uskoro omogućiti da naš sistem na mobilnu aplikaciju šalje prilagođene kupone i  ponude osobama koje se nalaze u blizini frižidera.

"Umreženi frižider je sledeći korak našeg razvoja i mogućnosti da priuštimo jedinstveni Coca-Cola doživljaj", zaključio je Rover. 

SAZNAJTE VIŠE O OVOJ TEMI:

Inovacije u Japanu: Izuzetak postaje pravilo