Fanatičnim ljubiteljima Švepsa sa starih oglasa poznat je okrug Švepšir. Međutim, kada odete u Veliku Britaniju i nekoga pitate za to mesto ili pokušate da pronađete u starim vodičima, na sajtovima, blogovima ili Google mapama, nećete naći nijedan poštanski broj pod tim imenom. 

Kako sad to?!

Otkrićemo vam tajnu.

Švepšir je izmišljeno mesto za reklamnu kampanju pedesetih godina prošlog veka. Stari oglasi tu su da svedoče da je to urađeno sa dobrom dozom britanskog humora i odličnim osećajem nostalgije.

Kada je 1951. godine agencija Bloxham preuzela reklamiranje Švepsa, za oglašavanje je postojalo samo nekoliko pravila. Trebalo bi da bude jedinstveno, moralo je da zabavi ljude, a oglasi su trebalo da iskoriste ljubav prema Švepsu i svim njegovim proizvodima. Uskoro je rođen Švepšir.

Nacrtan je kao neobični okrug u Velikoj Britaniji sa svojim jezikom, odabranim likovima i grbom bez ikakvog prikazivanja proizvoda, već je na dnu oglasa stajao tekst: "Schweppervescence traje kroz celo piće".

Tokom 14 godina, Stefen Poter je napisao kopiju, a Džordž Him je oživeo imaginarni okrug kroz svoje crteže. Javnost je upoznala stanovnike Švepšira, pošto su Poter i Him svake godine objavili šest novih oglasa.

Oglasi Švepšira predstavljali su najbolje od britanskog humara koji je oduševljavao ljude i izvan granica kraljevstva i godinama kasnije mnogima je ostao u sećanju. Pogledajte još neke oglase iz tog perioda.

Autori su se svojski potrudili da sadržaj ne bude vezan samo za Englesku, pa su čak izmislili i Švepsilvaniju, 49. američku državu. I tu je bilo izuzetno dobrog humora, a Poter se našalio i na račun ljubavne veze Amerikanaca i automobila.

Dakle, ljubitelji Švepsa, žao nam je ako smo vas sada rastužili što Švepšir i Švepsilvanija ne postoje, pa ne možete da ih fizički posetite, ali ako vam je za utehu - svaki novaj gutljaj Švepsa vodi vas na putovanje kroz ova mesta.

ISTORIJAT ŠVEPSA: Svega ovoga ne bi bilo da švajcarski časovničar nije imao čvrst karakter