Dolaze iz Niša, Leskovca, Lebana, Vranja, Svrljiga, Varvarina, Šapca, Čačka i sa Jastrepca i sa sobom donose ukus svog kraja, umešnost i inventivnost, novu energiju, novi pristup – ali stari autentičan kvalitet. Zapamtite njihova imena: Jastrebačka priča, Vinarija Status, Agro Iris - Zadruga, FIŠEK, Organic Tea Serbia, Chrono, Radanska RUŽA, DOO Polo i Nanin recept s juga, a kada probate njihove proizvode – vaše nepce će te ukuse sigurno upamtiti.

Ukoliko još niste čuli za ove male proizvođače hrane, onda ćete sigurno vrlo uskoro, jer Coca-Cola sistem je u partnerstvu sa Privrednom komorom Srbije i Smart kolektivom pokrenuo jedinstveni program „Stižemo sa juga“, kroz koji će ovih 9 preduzeća imati priliku da unaprede proizvodnju, promociju i plasman svojih proizvoda.

„Coca-Cola je bila jedna od ključnih razloga zbog čega smo videli da je ovo naša velika šansa. Neka se proizvodi iz našeg asortimana prodaju 0,1% u odnosu na Coca-Colin osnovni proizvod i mi ćemo biti prezadovoljni, a radionica će naći svoj pravi put. Jačina brenda Coca-Cola i ozbiljnost kompanije je razlog zbog koga smo poželeli da budemo deo projekta i srećni smo što smo u tome uspeli“, kaže Bojana Janković, koja je zajedno sa mamom i sestrom vlasnica male zanatske radionice „Nanin recept sa juga“ iz Vranja.

„Nedostajala nam je prepoznatljivost brenda. Ovaj projekat smo shvatili kao veliku priliku da i ostatak Srbije sazna za nas i šta sve to umešne domaćice sa juga Srbije spremaju u našoj porodičnoj radionici i šta mi možemo da ponudimo - zdravu, kvalitetnu, domaću i proverenu zimnicu“, dodaje Bojana.

Ukupno 9 odabranih preuzetnika će kroz novu online platformu www.stizemosajuga.rs, kao i u okviru karavana manifestacije „Izađi mi na teglu“ u 10 gradova Srbije direktno promovisati i prodavati svoje proizvode. Takođe, učesnici će dobiti četvoromesečnu razvojnu podršku kao i mentorsku pomoć eksperata Coca-Cola sistema u oblastima marketinga, prodaje, tehnologije proizvodnje i finansija.

„Sam program pruža sve što je nama u ovoj fazi razvoja baš potrebno. Prepoznali smo da je ovo program koji može da osnaži funkcionisanje našeg preduzeća. S obzirom na to da je Coca-Cola pokretač ovoga, očekujemo veću prepoznatljivost i veću promociju naših proizvoda, što nam je jako bitno za plasman i pozicioniranje na tržištu“, ističe Mladan Stanković, predstavnik socijalnog preduzeća Agro Iris, koji pod brendom ZADRUGA okuplja mala poljoprivredna gazdinstva i voće sa najkvalitetnijih voćnjaka suši u mobilnim sušarama, pakuje najsavremenijim metodama bez dodavanja aditiva i veštačkih aroma i plasira u prodajne objekte širom Srbije.

Sve učesnici jednoglasno ističu da im je tokom ovog programa od izuzetnog značaja da steknu nova znanja i da prodaju što više svojih proizvoda, a priliku za to imaće ne samo u kontaktu uživo sa potencijalnim kupcima, već i kroz zajednički web shop, odakle će nakon prodaje novac ići direktno njima.    

„Na prvu, kada smo pročitali uslove i ko je raspisao konkurs mi smo odmah oberučke prigrlili tu priliku i popunili prijavno formular, naravno – zbog Coca-Cole verujući u snagu, u veliku ozbiljnu firmu na svetskom nivou, najjači svetski brend. Naša očekivanja od ovog projekta su da naš proizvod bude prepoznat na što više lokacija, u što više gradova, da naš brend bude ojačan i da postignemo bolju prodaju“, kaže Željko Damjanović predstavnik preduzeća Fišek iz Varavarina - inovativnog, praktičnog i ekološki-opredeljenog proizvođača koji nudi široku paletu proizvoda različitih pakovanja: semenke suncokreta, semenke bundeve, pistaće, oljušteni suncokret, indijski orah, pečeni kikiriki, brusnicu i borovnicu, kao i kombinaciju semenki suncokreta i bundeve.

Porodice koje same ne prave zimnicu obradovaće se kada vide i probaju proizvode čačanskog preduzeća Polo, koje konzervira papriku, cveklu, krastavce kornišone, pravi džemove i marmelade, kao i sušeno voće i povrće, kakao i krem proizvode i čokoladirane proizvode.

„Glavni razlog našeg prijavljivanja na ovaj program je da ljude upoznamo sa našim proizvodima i brendom, a da onima koji nas već znaju promovišemo nove proizvode - ajvar od pečene paprike i čokoladirana suva šljiva. Cilj nam je da kroz ovaj program prodamo dosta robe i verujemo da uz pomoć prepoznatljivosti i resursa kakve ima Coca-Cola, te planove možemo da ostvarimo“, optimista je Boško Jovanović, predstavnik porodičnog preduzeća POLO, osnovanog pre skoro 3 decenije.