U jednoj SOS hraniteljskoj porodici u Dečijem selu živi najviše šestoro dece. Zajedno sa SOS braćom i sestrama kao i SOS roditeljima, mališani o kojima biološki roditelji iz bilo kog razloga nisu mogli da se staraju, dobijaju brižno porodično okruženje tokom odrastanja.

“Živimo život kao i sve druge porodice. Jedni drugima pomažemo, dogovaramo se, planiramo razna putovanja, smejemo se, plačemo, živimo život. Jedan dan koji za neku porodicu traje dugo, za nas je prilično kratak.“, kaže Biljana, jedna od SOS mama koje često nazivaju “Mame heroji”.

U ukupno 14 porodičnih kuća u Kraljevu trenutno odrasta 68 dece. Dele brigu o domaćinstvu, pohađaju redovne škole u skladu sa interesovanjima, staraju se jedni o drugima i pripremaju za sve ono što dolazi sa životom.

U duhu tradicije doprinosa zajednici, pred početak školske godine, Coca-Cola HBC Srbija i METRO Cash & Carry Srbija donirale su personalizovane poklone, obuću i školski pribor za decu i mlade iz SOS Dečijeg sela i Zajednice mladih u Kraljevu.

„Verujemo da ova ustanova pruža izuzetan primer brige o deci kojoj je pomoć neophodna i zbog toga smo želeli da, pored donacije stvari za koje znamo da su neophodne, priredimo i zanimljivo druženje koje ćemo i mi zajedno sa decom pamtiti. Posvećenost zajednicama u kojima poslujemo jedan je od postulata naše kompanije, a volonterske akcije su nam posebno važne kao pojedinicima”, izjavio je Dragan Lupšić, direktor za komunikacije i pravne poslove u Coca-Cola HBC Srbija, nakon obilaska SOS sela.

Dok su se po lepom danu u prirodi animatori iz trupe “Čigra” upoznavali sa decom i pripremali igre bez granica sa poznatim ličnostima koje su podržale inicijativu dveju kompanija - u loncima Juniorskog kluba kuvara Srbije, predvođenih Minjom Bogdanovski, autorom bloga “Minjina kuhinjica” i rukovodiocem METRO HoReCa centra Urošem Uroševićem, krčkao se zajednički ručak za sve učesnike i volontere.

Rukovodilac za odnose sa javnošću i koorporativnih komunikacija METRO Cash & Carry Srbija Andrea Radonjić kaže da zajedno sa partnerskim firmama treba motivisati i ostale da se priključe i doprinesu deci i zajednicama u kojima žive.

„Briga o deci nam je izuzetno važna, kao društveno odgovorna kompanija uvek u centar pažnje stavljamo upravo njih. Pored toga, ovaj put smo želeli da obradujemo i SOS mame, koje svakodnevno, predano, vode računa o ovoj deci” rekla je Andrea Radonjić.

Sunčan dan proveden u igri i različitim radionicama završen je predstavom dece iz SOS porodica, nakon čega su im, kao i SOS mamama, uručeni personalizovani pokloni. SOS roditelji su ti koji usmeravaju razvoj dece. Staraju se o domaćinstvu, pružaju ljubav i stabilnost, neguju i poštuju kulturne korene dece. Sve do osamostavljivanja.

„U SOS Dečjem selu se trudimo da svakom detetu koje je smešteno kod nas, detinjstvo učinimo lepšim, brinemo o njihovom zdravlju, obrazovanju, pomažemo da razviju svoje potencijale u skladu sa svojim mogućnostima. Posebno smo zahvalni što su obe kompanije odlučile da sa decom i ostalim stanovnicima Dečijeg sela provedu čitav dan u druženju kroz niz zajedničkih aktivnosti koje su osmislili i organizovali.“, izjavila je direktorka SOS Dečjeg sela Kraljevo Borka Lukić.

Kada budu spremna, deca prelaze u Zajednicu mladih, nekoliko kilometara od sela. Tu staju na noge, nastavljaju sa životom i školovanjem dok se potpuno ne osamostale, uz pomoć stručnih edukatora i kroz Program podrške samostalnog života.

Tokom deset godina postojanja oko 140 dece prošlo je kroz jedinstveni koncept brige o nezbrinutoj deci u SOS selu u Kraljevu. Gotovo polovina njih danas upisuje ili završava fakultete.

Više informacija o tome kako možete da pomognete SOS Dečijem selu ili postanete SOS roditelj možete pronaći ovde.