Hilltop reklama je uvek bila jedna od omiljenih – cenjena kod publike jednko kao i kod stručnjaka.

Objavljena je u leto 1971. i bio je hit u Sjedinjenim Američkim Državma, ali i Evropi, uprkos tome što je najpre odbijena “jer je previše američka”. Sada je upamćena kao jedan od najomiljenijih oglasa Coca-Cole, a ITV ju je rangirao kao jedan od 10 najboljih oglasa svih vremena.

Oni koji su na toj reklami radili pamtiće je po brojnim peripetijama koje su se dogodile pre i tokom snimanja.

Bil Beker, koji je u agenciji McCann Erickson (sada McCann) bio zadužen za klijenta Coca-Colu, ispričao je o tome odakle je uopšte došla inspiracija za stihove “I’d like to buy the world a Coke and keep it company”. Zbog velike magle u Londonu januara 1971. Bilov let iz Njujorka je morao da bude preusmeren u Irsku. Putnici čiji je let preusmeren morali su ili da dele ionako oskudne hotelske sobe ili da spavaju na aerodromu. Mnogi su bili uznemireni i frustrirani, što je dovelo do nekoliko podignutih glasova. Sutradan je sa nekima od galamdžija ćaskao uz bocu Coca-Cole. Tada mu je sinula ideja: video je flašu Coca-Cole kao mali trenutak zadovoljstva koji je omogućio ljudima da dele sreću. Motivisan scenom, uzeo je salvetu i napisao stih: " I’d like to buy the world a Coke and keep it company”.

Bil je na kraju stigao do Londona gde je upoznao tekstopisce Bilija Dejvisa i Rodžera Kuka u Apartmanu 610 hotela Savoi. Podelio je sa njima stih koju je napisao na salveti i tim je proveo veći deo noći radeći na pesmi. Predstavili su ga sledećeg popodneva Dejvidu Makaiju, aranžeru etno grupe The New Seekers.

Od grupe je zatraženo da snime "Buy the World a Coke" kao deo serije reklama za kompaniju The Coca-Cola. Snimanje je bilo u Trident Studios u Londonu (gde su snimali i Bitlsi, Elton Džon i Kvin). Trebalo je nekoliko pokušaja da bend dobije pravi osećaj.


 

Pesma je puštena na američke radio stanice 12. februara, ali slušaoci nisu imali pretežno pozitivnu reakciju i činilo se da je pesma predodređena da propadne.

Bil Beker je želeo da pesmi pruži drugu šansu i tražio je od agencije da to ilustruje za televiziju. Harvei Gabor, umetnički direktor u McCann Ericksonu, predložio je da pesma predstavlja "ujedinjeni svetski hor" i da treba da bude snimljena sa velikom grupom mladih ljudi na liticama Dovera, najznačajnije trajektne luke okruga Kent. Kompanija Coca-Cola je odobrila koncept (i jedan od najvećih budžeta za oglašavanje u to vreme).


 

Kasting je krenuo i scene je trebalo da budu snimljene u Doveru 8. aprila. Onda je počela kiša, i kiša, i…. Nakon tri dana otkazanog snimanja, McCann je odlučio da napusti bele litice Dovera i zameni ih za brdo u Italiji.

Ali tu nije bilo kraja... Pevačica reklamnog songa pobegla je tokom produkcije u Italiji i morala je da bude zamenjena. Agencije za oglašavanje i kasting tražile su novu akterku kada su zapazili britansku dadilju Lindu Neari kako gura kolica na Pjaca Navona. Dvoumila se, ali je na kraju prihvatila.

Italijanska filmska kompanija Roma Film snimila je reklamu i ovaj put je radila post produkciju. Izbliza mladi "predvodnici" su zapravo snimani na trkalištu u Rimu, odvojeno od većeg hora.

TV reklama objavljena je u SAD u julu 1971. i odmah postala hit. Kompanija Coca-Cola i njene punionice dobili su više od 100.000 pisama o reklami. Mnogi slušaoci zvali su radio stanice moleći da ih čuju.

Bili Dejvis je želeo da napravi video verziju reklame sa The New Seekers, ali menadžer grupe je tvrdio da oni nisu imali vremena da to urade.

Dejvis je dopustio grupi studijskih pevača da snime novu pesmu u pesmi “I’d Like to Buy the World a Coke “. Nazvali su se The Hillside Singers da bi se identifikovali sa TV snimkom. U roku od dve nedelje od objavljivanja snimka The Hillside Singers-a to je bilo u nacionalnim top listama. Dve nedelje nakon toga, Dejvis je bio u stanju da ubedi The New Seekers da pronađu vreme i snime svoju verziju “I’d Like to Teach the World to Sing (in Perfect Harmony)” novi naslov za verziju pesme “I’d Like to Buy the World a Coke”.

Odveo ih je u studio u nedelju i producirao numeru koja je uvrštena u Top deset na muzičkim listama, nakon čega je usledila verzija Hillside Singersa na broju 13 u pop listama.

“I’d Like to Buy the World a Coke“ ima trajnu vezu sa publikom, a reklama je konstantno proglašavana jednom od najboljih svih vremena. Skoro 50 godina nakon što je Bil Beker bio zarobljen zbog magle, Coca-Cola je još uvek više od pića.