Direktor Sektora za rast i razvoj Teodosis Kasapantoniou govori o tome kako je to biti deo ove jedinice, najvećim izazovima sa kojima se suočava njegov tim, dosadašnjim lekcijama i pobedama, kao i mentalitet koji treba da imate ako želite da budete deo inicijative koja zaista pomaže Coca-Cola sistemu u centralnoj i istočnoj Evropi da ide napred na svom putu da postane Total Beverage kompanija.

Potrošači menjaju navike brže nego što Talični Tom puca u svoju senku, a skoro svi u našoj kompaniji saglasni su s tim. Da bi bili u skladu sa trendovima, naš sistem je stvorio jedinstveni tim sa misijom da se “raste i razvija” odabrani portfolio vrhunskih brendova, koji će u početku biti dostupan u manjim prodajnim mestima u određenim gradovima i podnebljima, sa namerom da uskoro bude deo našeg stalnog portfolia.

Do sada je tim započeo nove proizvode u tri glavna grada (Beč, Milano i Rim), sa pet dodatnih gradova (Atina, Bukurešt, Budimpešta, Bolonja i Torino) u toku 2018.

Teodosis objašnjava:

"Rast i razvoj prati alternativni poslovni pristup koji omogućava našoj kompaniji da efikasnije lansira, inkubira i razvija premijum proizvode. Primarna karakteristika ovog pristupa je odlučivanje o najboljem putu ka tržištu za svaku ponudu na svakom tržištu. Kada se radi o izboru portfolija proizvoda Rasta i razvoja koji treba razviti za buduće skaliranje, oni su vođeni trendovima kategorije, konkurentnim i potrošačkim statusom na tržištu i očekivanom profitabilnošću ako se skaliraju."

Dakle, koji elementi definišu uspeh ovog novog poslovnog modela?

"Prvi cilj je da se identifikuju predlozi proizvoda koji će biti priključeni kompaniji kako bi se skalirali u našem postojećem biznisu. Cilj nam je da imamo bar jedan predlog godišnje, zato smo postavili Rast i razvoj model. Međutim, pošto je ovo putovanje, postoji i drugi cilj koji je direktno povezan sa modelom Rasta i razvoja. Nećemo moći dugo da eksperimentišemo ako nemamo održiv model inkubacije."

Teodosis Kasapantoniou  nastavlja:

​​"A ovde je sve u vezi sa timom. Naše inkluzivno ponašanje u razvoju govori nam da smo "pametni pojedinačno, ali smo genijalni zajedno". I ljudi sa kojima radim svaki dan demonstriraju ovaj kvalitet, ovde nije samo reč o uključenosti, radoznalost, osnaživanju i v1.0 / v2.0 takođe su neophodni kako bi se uspešno razvila u brzom poslovnom modelu kao što je Rast i razvoj."

Stvarno smo radoznali da saznamo više o ovoj "povezanoj, ali ne integrisanoj" osnovnoj poslovnoj jedinici koja je odgovorna za lansiranje i razvoj proizvoda kao što su Smartwater, Appletiser i Zico u određenim delovima poslovne jedinice centralne i istočne Evrope. Kako ova jedinica funkcioniše? Koje su prve lekcije? Koliko je lako biti agilnan i brz u tako velikoj korporaciji?

"Zapravo, uvek smo i gajili agilne odnose!" kaže Teodosis naglašava:

"Uradili smo odlične stvari, ako uzmete u obzir procese i vreme koje je potrebno za obavljanje poslova u našem sistemu. Razmislite o primeru komercijalizacije Appletisera i Zica. Nije bilo lako, ali smo to uradili prilično brzo. Proizvodi su bili dostupni na tržištu u roku od tri meseca."

Pravilo "80% je ok"

Kako je moguće tako brzo? Kako možete da lansirate proizvod u tako kratkom vremenskom periodu? Da li ovi ljudi imaju veliku snagu?

"Ne, zapravo ne. Tim za rast i razvoj i prošireni članovi ekipe koji nas podržavaju su samo strpljivi i mogu da podnesu pritisak, pa čak i neuspeh, zaista se pridržavamo "80% je ok" pravila."

Teodosis objašnjava:

"Biti član ove ekipe zahteva drugačiji način razmišljanja, zahteva ljude koji su mentalno jaki. Daću samo jedan primer, u proteklih nekoliko meseci pomerili smo nekoliko granica i uspeli, dok smo u mnogim drugim uspeli da prođemo kroz prolaz neprekidan proces pokušaja, neuspeha, ispravljanja i ponavljanja. Uraditi to u ovako kratkom vremenskom periodu može da bude zamorno i bolno, siguran sam da razumete o čemu govorim."

Očigledno je potrebna hrabrost da se bude deo sistema napora da se podstakne konkurentnost. Mentalna snaga i snažan stomak su neophodni za one koji žele da budu deo Sektora za rast i razvoj.

"Morate da izađete iz vaše zone udobnosti, koja zahteva veći napor većinu vremena. Pitanje je uvek:" Da li sam spreman da napravim ovaj dodatni napor? " To je ono što bih nazvao promenom mentaliteta, a ne nešto što ostaje na teorijskom nivou ", kaže Teodosis.

To je stvarno zahtevna radna jedinica. Članovi tima moraju da imaju strpljenje da istraže i neguju nove brendove; oni moraju da poseduju fleksibilnost da započnu mnogo proizvoda u relativno malim količinama. Dobra stvar je što oni dobijaju veliku podršku sistema:

"Ovom prilikom izražavam zahvlnost ljudima iz sistema. Svi u našoj kompaniji i punionicama doprinose ovoj viziji. Možemo da pozajmljujemo resurse iz glavnog sistema, što je velika prednost. Takođe imamo puno sistemskog iskustva u nekoliko poslovnih oblasti, što mnogo pomaže."

Pravovremenost je najveći izazov

Zvuči idealno, ali mora postojati i neki izazov, zar ne?

"Da. Najveći izazov je dobijanje podrške koja nam je potrebna na vreme. S obzirom da model Rast i razvoj zahteva veliku brzinu da bi uspeo, često radimo sa ljudima našeg sistema da pronađemo alternative daljih standardnih poslovnih procesa, ali to nije uvek lako. Postoje i drugi poslovni prioriteti, i uvek se borimo oko toga koji je veći. Dobra stvar je što su ljudi u sistemu spremni da pronađu načine da rade nešto čak i kada se prvi put radi. "

Logično je da na početku takvog fascinantnog putovanja postoje poteškoće. Dobra stvar je što postoje i vrlo rane lekcije:

"Da, postoji proces učenje kao i za sve ostalo. Do sada smo ostvarili veliki napredak i naučili smo mnogo stvari, a dosta toga nam još predstoji, rekao bih", kaže Teodosis.

"Naučili smo stvari o samim propozicijama, pozicioniranju u prodavnicama i lokalnoj distribuciji reklamnog sadržaja, što je ključno kada imate ograničenu distribuciju i malu količinu novca, kao što je to slučaj sa Sektorom za rast i razvoj. Saznali smo koliko je potrebno za izgradnju svesti o proizvodima na određenom prodajnom mestu pre nego što počnete sa rotacijom, što nam je vrlo vađno.

Dakle, sve smo to naučili - sjajne stvari u svakom pogledu. Istovremeno, učimo kako da to učinimo na održiv način i prilagodimo našu početnu ideju. Mi se uvek preispitujemo, pitamo se da li je nešto ispravno i da li smo to uradili na pravi način. "

Nemojte to dovoditi u pitanje, Teodosis, direktni i prošireni timovi za rast i razvoj rade pravu stvar. Vreme će biti svedok.