Da li se ikada pitali kako funkcioniše prikazivanje naših proizvoda na televiziji i u filmu? Posebno kako je to izgledalo u prošlom veku.

Majkl Njuzenau (Michael Nusinow) je 25 godina savetovao na Coca-Colu o načinu za plasiranje proizvoda na malim i velikim ekranima, a sada vam otkriva šta se dešava iza scene.

Pre nekoliko godina, Majkl je kupio nekoliko stotina starinskih gajbi iz Coca-Cola punionice u Kentakiju. Ali, za razliku od hiljade kolekcionara širom sveta, njemu Coca-Cola antikviteti nisu hobi. Skoro 25 godina njegova kompanija, Premier Entertainment, sarađivala je sa kompanijom Coca-Cola na plasiranju proizvoda, signalizacije, opreme i još mnogo toga u filmovima, na televiziji, muzičkim spotovima - i, od nedavno, na platformama poput Netflix-a.

Glumica još od početka 20. veka

Coca-Colina sporedna uloga u filmovima datira iz ranih 1900. Pedesetih godina kompanija je otvorila kancelariju u Los Anđelesu kako bi se približila industriji zabave i bila prisutna kako na setovima, tako i na ekranu. Premier Entertainment preuzeo je ove odgovornosti tokom devedesetih godina i blisko sarađivao sa Coca-Cola timom za zabavu u Los Anđelesu i arhivama iz Atlante od tada na zahtev iz studija, mreža i izvršnim producentima TV serija.

"Oni su naša prva linija saradnje sa producentima, studijima ... svima koji žele da u svoj video sadržaj integrišu Coca-Cola brendove", kaže Tara Pajpr (Tara Piper), direktorka zabavnog marketinga Coca-Cola Severna Amerika.

U većini slučajeva, Premier dobija skripte u kojima je opisano kako se pojavljuje boca, bilbord ili Coca-Cola reklama iz određene godine. Nekada rekviziter ili scenograf pošalju otvoreniji zahtev.

"Kažu:" scena se odvija u restoranu pedesetih godina... šta imaš?", objašnjava Majkl i dodaje:

"Dakle, fotografišem šta od toga imam u skladištu i onda im pošaljem, a oni dođu da pogledaju ako su zainteresovani."

Michael Nusinow, Premier Entertainment

Njuzenau često konsultuje online bazu podataka arhive Coca-Cola, koja je bogata fotografijama visoke rezolucije, video snimcima i drugim vizuelnim sredstvima.

"Mogu da pretražujem postere ili oglase iz određene godine, skinem umetničko delo i pošaljem ga da se reprodukuje", kaže on, dodajući da povremeno kupuje i artikle na eBay.

"Imamo toliko stvari na dohvat ruke koje mogu učiniti da scene izgledaju realističnije i dodaju boju i kontekst vremenu i mestu koje pokušavaju da rekonstruišu", rekao je Majkl.

Vending machines and a Coca-Cola director's chair inside Premier Entertainment's Hollywood warehouse.


Premijerovo skladište ima i stare drvene sanduke za Coca-Cola staklene bočice, ploče za večeru i još mnogo toga.

Skladište koje spominje nalazi se na zadnjoj strani poslovne zgrade u severnom Holivudu, koja sa ivičnjaka daje nekoliko nagoveštaja o blagodetima koja se kriju iza njegovih vrata. Prostor je ispunjen Coca-Cola bočicama, čašama i konzervama, znacima i drugim artefakatima dostupnim holivudskoj zajednici. Brendirani satovi, plakati i jelovnici se nalaze na zidovima uz slike u obliku Coca-Cole u blokbasterima ili omiljenim indi hitovima tokom poslednje dve decenije. Konferencijska sala je ukrašena promotivnim flašama i olimpijskim suvenirima, a u hodnicima su automati za prodaju ili frižideri. Svaka od ovih stvari je spremna za svojih 15 minuta - ili 15 sekundi - slave.

Coca-Cola Archivist Ted Ryan

 

Zgrada u industrijskom stilu nalazi se i kod slučajeva Coca-Cola napitaka (kompanija ne plaća pojavljivanje svog brenda na ekranu, ali često pomaže u drugim studijskim troškovima, obezbeđujući svoje napitke za ekipu da mogu da uživaju tokom snimanja). Svi pozajmljeni predmeti se vraćaju Premieru nakon snimanja.

Pajperova i Premierov tim preduzimaju pažljive korake da osiguraju da su brendovi Coca-Cole prikazani pozitivno i u odgovarajućem kontekstu - bez nasilnog ili eksplicitnog sadržaja.

"Veoma smo specifični kako treba da se koriste naši proizvodi. Svaka "uloga" mora da bude "usklađena sa vrednostima naših brendova i gde idemo strateški kao kompanija", ističe Tara Pajpr.

Prisustvo nije usiljeno

Premier procenjuje prilike kroz objektiv Coca-Colinog trenutnog brenda i poslovnih strategija.

"Nalazimo pravo uklapanje između brenda i projekta, dok pomažemo rediteljima da daju autentičnost pričama koje pokušavaju  da ispričaju", kaže Nusinov. "Nismo ovde da bismo napravili reklamu. Mi želimo da se brendovi kompanije Coca-Cola prirodno integrišu u tok snimanja. "

Premierovo skladište uključuje stare drvene sanduke za Coca-Cola staklene bočice, jelovnike i još mnogo toga.

I pošto je Coca-Cola već više od jednog veka bio deo američkog kulturnog pejzaža, njeno prisustvo na filmu nikad ne izgleda usiljeno.

"Bez obzira da li je u pozadini naslikan logo na zidu ili bočica na stolu, Coca-Cola treba izvorno da pripada toj sceni. Kako su filmadžije stvarale filmove tokom godina, Coca-Cola je morala da bude tu jer pripada tu”, kaže arhivar Coca-Cole Ted Rajan i dodaje:

"Ne doživljavamo to kao plasman proizvoda toliko koliko pomažemo u predstavljanju stvarnog života."

Tokom godina se proizvodni program kompanije Coca-Cola proširio, što se prenelo i na ekrane.

"Kada vidite glumce u filmu ili na TV-u koji šetaju okolo sa Smartwater ili Honest Tea, to je odraz svakodnevnog ponašanja ljudi", objašnjava Rajan.

Premier's warehouse includes wooden crates of vintage Coca-Cola glass bottles, diner menu boards and much more.

Majkl Njuzenau kaže da nikada nije gledao plodove rada svog tima u bioskopu.

"Čitali ste ove skripte i sarađivali sa ovim produkcijama, onda idete u bioskop i odjednom vidite nešto na čemu ste radili na velikom ekranu. I znaš šta? Čak i posle svih ovih godina, još uvek sam uzbuđen. "

Pajprova ima sličnu reakciju. "Kada vidim naše proizvode na ekranu, zaista sam ponosan jer radimo za kompaniju koja zastupa više od onoga što je u boci. To je optimizam, to je sreća. Kada vidim naše brendove, vidim više od dekoracije."