Coca-Cola crvena je izuzetno prepoznatljiva: čim je vidite, znate o kom brendu se radi. Kako je došlo do toga da ova boja bude toliko povezana sa našim brendom? Stručnjak za istoriju Coca-Cola brenda Ted Rajan ispričao nam je priču iza najčuvenije kombinacije boja na svetu.

"Za ovo moramo da se vratimo na poreklo brenda", kaže Ted Rajan.

"Na daleku 1886. godinu, kada je dr Džon Pemberton pomešao sirup obojen karamelom sa gaziranom vodom."

Kontrast između crvene i bele

Godine 1886, knjigovođa dr Džona Pembertona Frenk M. Robinson smislio je naziv Coca-Cola, smatrajući da će dva slova C biti interesantna za reklame. On je takođe dizajnirao čuveni logotip ispisan Spencerian pismom.

"Robinson je uočio kontrast između crvene i bele i napisao ’Coca-Cola – ukusna i osvežavajuća’ crvenim slovima na belom reklamnom panou."

U to vreme, Coca-Cola je prodavana iz burića, baš kao mnogi drugi napici. Kako bi bilo jasno da je unutra Coca-Cola, a ne npr. neki alkoholni napitak, kompanija je pravila crvenkaste buriće.

"To je, zajedno sa prvim bilbordom, presudilo da crvena bude glavna boja Coca-Cola napitka", kaže Ted.

Crveni Coca-Cola disk

Godine 1948, predstavljen je "crveni disk", koji je još više pojačao vezi između Coca-Cola brenda i crvene boje.

Kada bi kupci videli crveni disk na nekoj prodavnici, znali su da tu mogu da kupe ledeno hladan Coca-Cola napitak.

"Crveni disk" se pokazao kao vanvremenski. Godine 2016, pokrenuli smo "jedan brend" strategiju za Coca-Cola napitke, koji su svi ujedinjeni pod jednim identitetom, prepoznatljivim po ikoničnom "crvenom disku".

"Nije bilo lako smisliti nov i osvežavajući dizajn. Kreirali smo dizajn koji odražava "jedan brend" strategiju, ali zadržava stari stil. Pomislite na moć čuvene jarko crvene boje, ali i jednostavnost brenda", kaže Džejms Samervil, potpredsednik globalnog dizajna u kompaniji Coca-Cola.

"Tim dizajnera je na sjajan način obasjao prošlost novom svetlošću kroz novo pakovanje. Radujemo se budućnosti, ali ne zaboravljamo svoju bogatu istoriju. To je naša početna tačka i odatle nastavljamo rad", dodaje Ted.