Inspiracija je sama na četiri noge ušetala dok je Ken Stjuart sedeo u svojoj kancelariji u Los Anđelesu i razmišljao o idejama priželjkujući da neka od njih postane sledeća sjajna Coca-Cola reklama. Njegov vereni labrador retriver, Morgan, mu je pružio kreativnu iskru koju je tražio.

"Mozak je brzo počeo da radi", prisetio se Stjuart 1992. godine.

"Uvek sam mislio da je Morgan izgledao kao polarni medved… Nekada sam ga nazvao štene polarnog medveda ili beba polarni medved. I tako sam pomislio: "Vau, polarni medved. Hladna koca, osvežavajuća. Sjajno! Moram na neki način da povežem polarne medvede. "

A ostalo, kako kažu, je istorija.

TV reklama "Always Coca-Cola" poznat pod nazivom " Northern Lights" debitovao je u februaru 1993. godine tokom prenosa ceremonije dodele Oskara i odmah je postao hit među obožavateljima širom sveta, koje je privukla jednostavna, autentična priča i nešto što je tada bilo ispred svog vremena - kompjuterska animacija kojom smo učinili da ti medvedi izgledaju stvarno.

Ken Stjuart nam je otkrio detalje o nastanku jedne od najprepoznatljivijih Coca-Cola reklama svih vremena. Tadašnji stariji potpredsednik i direktor kreativnog oglašavanja Columbia Pictures dobio je “direktivu” da Coca-Cola želi da pokuša nešto drugačije, a prvo što je uradio je da pogleda reklame u poslednjih 15-20 godina.

“Prošao sam kroz njih, tražeći šta će moja misija biti. Ona koji se uvek izdvajala za mene, kao i za mnoge ljude, bila je reklama "Mean Joe Greene". Imala je takvo srce i toplinu, i tako jednostavnu, ali moćnu priču. Želeo sam da vratim tu emociju u Coke reklamu, koja je u jednom trenutku dobila MTV estetiku, sa dosta kratkih rezova. Mislio sam da koca mora da se vrati na emotivnu stranu”.

Međutim, Stjuart nije na ideju došao preko noći, ona je rezultat mnogih promišljanja kako da to uradi na nov način.

“Pas Morgan mi je konačno pružio potrebnu inspiraciju. Moram mu odati priznanje. Pogledao sam ga i rekao sebi: "Ako bih mogao da stvorim osećaj koji imam za tog psa u ovoj reklami, to bi bio novi Mean Joe Greene.”

Sledeća Stjuartova pomisao bila je šta bi medvedi mogli da rade u reklami.

“Kada popijem Coca-Colu, obično gledam film u bioskopu. Pa šta bi polarni medvedi uradili to bi bilo poput tog iskustva? Pomislio sam: "Oh da, oni bi se družili u grupi na Arktiku gledajući polarnu svetlost i pijući kocu."

Osetio sam da je ovo nešto stvarno revolucionarno.

Nakon što smo dobili prve skice ideje skulptor je zatim bazirano na Morganu kreirao 3D glineni model glave, koji je digitalizovan i uskladišten u naprednom softveru računarske grafike. Pas je morao pažljivo da bude fotografisan u studiju da bi laserski precizno unosili svaku tačku, kako bi mogao da bude animiran.

“Nisam želeo da previše definišem medvede, zbog čega nema dijaloga na licu mesta. To bi zvučali kao razgovori iz glava ljudi. To ne bi bila njihova sopstvena mašta. Ovo je putovanje u mistični svet. Za mene, Coke je bio osećaj više od proizvoda. Coca-Cola je imala određenu mitologiju. Želeo sam da nastavim narativ koji podržava taj mitski, magični smisao onoga što koca”, priseća se Stjuart.

Bilo je potrebno četiri meseca da 16 ljudi koji su radili prilično puno vremena da bi stvorili jedno 30 sekunde. Ali nemojmo smetnuti s uma da govorimo o kraju 1992. i početku 1993. godine, kada internet još nije bio potpuno funkcionalan. Tada nisu postojali alati koji danas omogućavaju da svako na kućnom računaru može da napravi film. Rhythm & Hues je uradio revolucionaran posao kako bi oživeo medvede.

“Sve je bilo vrlo svedeno. Gledaoci nisu osetili da su manipulisani. Osećali su se kao da imaju pravo, ljudsko iskustvo koje su povezivali s kolekcijom. Ako bih to ponovo uradio, uradio bih to na isti način”, dodaje Ken Stjuart i ističe da još uvek misli da je manje više.

Animirani polarni medvedi debitovali su 1993. godine u sklopu kampanje "Always Coca-Cola".

“Izabrao sam da nemam ljudske glasove, samo zvučne efekte. U '93, to nije nešto što ste navikli u reklamama. Oglasi su bili zvuk od prve do poslednje sekunde, sa herojskim snimcima na početku, srednjem i kraju. To nije bilo to. Ovde smo pokušali da učinimo nešto drugačije i sa minimalnom količinom zvuka.”

Najpre čujete medveda i grmljavinu snega, ali ne znate kakvi su to zvukovi, morate da ih identifikujete. Kada shvatite da je to polarni medved, to vas uvodi pravo u mistični svet. Glas originalnih medveda je upravo Stjuart i to se dogodilo sasvim slučajno, dok je ekipa pokušavala da prenese emociju nakon ispijanja Coca-Cole.

Prve reakcije na reklamu sa polarnim medvedima bile su entuzijastične. Na konferenciji za medije novinari su čak i aplaudirali, a vest o revolucionarnoj reklami bila je na naslovnoj strain New York Times-a. I percepcija javnosti bila je potpuno ista.

Još tri Coca-Cola reklame sa polarnim medvedima snimljene su iste godine, za novogodišnju kampanju. Trend nastavljen je još naredne tri godine. U svakoj od ovih reklama, porodica medveda se uvećavala, ali i dalje je to iste suštine zabave, zajedništva i uživanja. Univerzum medveda je srećan i onaj kome želite da pripadate.