Završili ste fakultet! Konačno ste se oslobodili svih obaveza, odlaska na predavanja i vežbe, kolokvijuma i ispita. Ali, za vreme studija niste stekli naširoko traženo praktično iskustvo u svojoj oblasti rada, i sledi čuveno pitanje – šta sad?

U ovom tekstu, pokušaćemo da odgotnemo tu misteriju.

1. KREĆITE SE

Idite u grad, obilazite različita dešavanja, razgovarajte sa ljudima. Komunikacija se vežba, a ukoliko niste „u kondiciji”, velika je šansa da će vam se prilike za zaposlenje zatvarati. Pritom, nikad ne znate da li ćete u šetnji naleteti na nekog HR menadžera kompanije i baš sa njim započeti razgovor.

2. SASTAVITE DOBAR CV

U svoju radnu biografiju uključite aktivnosti tokom studentskih dana, interesovanja, kao i diplome i sertifikate koje imate. Na internetu pronađite zanimljiv obrazac i ozbiljno pristupite zadatku. Dodatno se raspitajte o firmi za koju konkurišete, jer je usklađivanje sa kompanijskim vrednostima bitno za regrutere.

3. POHAĐAJTE RADIONICE

Jednu od najuspešnijih radionica organizuje kompanija Coca-Cola HBC širom Srbije za osobe od 18 do 30 godina, kao deo platforme Coca-Cola mladima. Radionice pod nazivom Coca-Cola podrška mladima omogućavaju zainteresovanima da saznaju sve što je bitno pri traženju posla generalno, ali i kako da unaprede svoje lične i profesionalne veštine. Ukoliko ste ih propustili, tu je naša online platforma za učenje uvek dostupna sa svakog mesta.

4. PRIPREMITE SE ZA INTERVJU

Dobili ste poziv za razgovor nakon slanja dobro pripremljene radne biografije, ali to ne znači da ste dobili posao. Intervju je prilika za vas da se pokažete u najboljem svetlu, jer HR ima priliku da vas i vidi i čuje. Raspitajte se o potencijalnom poslodavcu, obucite u skladu sa njihovim korporativnim stilom i sigurno govorite o svojim znanjima i veštinama.

5. RADITE NA SAMOPOUZDANJU

To često može da bude presudno. Energija kojom zračite može indirektno da razgovara sa regruterom, i u većini slučajeva se upravo to dešava. Energija i samopouzdanje učiniće da delujete kao osoba koja je spremna na rad i suočavanje sa novim izazovima, ali i koja će doprineti kompaniji novim idejama.