Kompanija Coca-Cola „prodrmala“ je okruženje održive ambalaže 2009. godine lansiranjem PlantBottleTM, prve PET plastične boce koja se u potpunosti reciklira i koja je napravljena delimično iz postrojenja.

Brendovi pića u rasponu od DASANI do Coca-Cole i Gold Peaka pronašli su dom u PlantBottle ambalaži, koja danas čini 30% udela ambalaže kompanije u Severnoj Americi i 7% na globalnom nivou. Zamenom do 30% nafte koja se koristi za proizvodnju PET plastičnih boca sa materijalom iz šećerne trske i druge biljne materije, PlantBottle je izbegao ekvivalent emisije CO2 uzimajući skoro milion vozila sa puteva od 2009. godine.

Od uvođenja PlantBottle-a, Coca-Cola je dozvolila kompanijama koje joj nisu konkurenti da koriste tehnologiju i brend u svojim proizvodima - od Heinz Tomato kečapa, do unutrašnjosti tkanine u određenim Ford Fusion hibridnim limuzinama.

Ranije ove godine, u tekstu za online verziju Washington Posta, izvršni direktor Coca-Cole Džejms Kvinsi najavio je planove za otvaranje kompanije PlantBottle IP šire - uključujući i konkurente u industriji pića.

„Potrebno nam je više kompanija koje koriste ovu tehnologiju u širokom spektru aplikacija kako bi se postigao uticaj koji znamo da može da ima. Ovo nije samo PlantBottle. Radi se o suštinskoj promeni našeg načina razmišljanja", napisao je Kvinsi.

Trenutno, samo ograničen broj dobavljača proizvodi vrstu biomaterijala koji se koristi za proizvodnju PlantBottle mase, što dodaje složenost i troškove proizvodnom procesu. Ohrabrivanjem veće upotrebe bioPET-a od strane kompanija, kako u industriji napitaka, tako i van njega, Coke se nada da će povećati potražnju i, pak, smanjiti cene.

“Širenje pristupa našim PlantBottle IP usklađuje se sa našom vizijom Svet bez otpada i ciljem dobijanja obnovljivih izvora polimera u naš zatvoreni krug”, rekao je Skot Pirson, viši direktor globalne inovacije u Coca-Cola kompaniji.

„Radi se o vođenju cirkularne ekonomije i efikasnijem korišćenju i ponovnoj upotrebi naših resursa. Deo toga, za plastiku, znači korišćenje obnovljivih sirovinskih materijala koji nisu bazirani na fosilnim gorivima. ”

Coca-Cola takođe razvija inovativne tehnologije bioplastike kako bi dodatno povećala svetsku ponudu bio-materijala koji se može koristiti u PET smoli; ulaganje u tehnologiju za upotrebu više recikliranog materijala u ambalaži; i pravljenje plastičnih pakovanja lakšim i lakšim za recikliranje. Pored toga, kompanija distribuira kante za reciklažu, stvara centre za prikupljanje i promoviše reciklažu u lokalnim zajednicama širom sveta.