Šta ako boce mogu biti napravljene u potpunosti od obnovljivih materijala i biti u potpunosti biorazgradive? To je bio izazov inovativnog danskog startapa Paboco - Paper Bottle Company - koji je sada predstavio svoju Pioneer zajednicu tokom događaja za startape u Kopenhagenu. Kompanija Coca-Cola jedna je od prvih kompanija, koja radi na istraživanju koncepta dok Paboco dalje unapređuje svoje inovacije, u skladu sa našim ambicijama poslovanja u svetu bez otpada.

Pitali smo Michaela Michelsena, menadžera za razvoj poslovanja u Paboco-u, više o putovanju na kojem je Paboco i o njegovoj viziji za papirnu bocu. Možete li nam reći o konceptu papirne boce?

Papirna boca je korak po korak koncept inovacija za istraživanje i razvoj. Još uvek smo u relativno ranoj fazi njegovog razvoja, ali kod Paboca želimo da ciljamo veliko: jednog dana nadamo se da ćemo videti papirnu bocu rukama svih ljudi. Čvrsto verujemo da posao koji sada radimo može pomoći stvaranju trajne promene u potrošačkoj ambalaži. Usredsređeni smo na nekoliko različitih razvojnih oblasti, koje se sve vezuju za našu viziju stvaranja 100% boce koja se može reciklirati i koja se može koristiti na biološki način. To može biti pravi pomak u reciklaži za ovu industriju, otkrivajući ogroman potencijal u načinu na koji ambalažu potrošači dizajniraju, proizvode i koriste.

Kako je ideja prvo nastala?

Paboco je rezultat istraživanja, unapređenja procesa i razvoja proizvoda. Sama papirna boca bila je prirodni ishod inovativnih proizvodnih sistema i ambalaže od papira, a - kao i sve velike inovacije - proizašla je iz ideje u koju je naš osnivač strastveno verovao. Video je značajnu priliku da doprinese svetu koji se zasniva na obnovljivim izvorima. Ova ideja je takođe pokrenula interesovanje kompanija kao što su BillerudKorsnäs i ALPLA, koje su kasnije dovele do zajedničkog ulaganja u kojem danas poslujemo.

Gde vas je to putovanje vodilo do danas?

Uvek smo nastojali da iskoristimo inovacije da izazovemo status quo. Još u 2015. godini naši osnivači pokrenuli su niz projekata razvoja procesa pakovanja koji su uključivali preispitivanje nekih tradicionalnih pravila u načinu na koji se ambalaža stvara i isporučuje potrošačima. U to vreme smo već radili sa lokalnim partnerima BillerudKorsnas i Carlsberg. U protekle četiri godine uspeli smo da unapredimo koncept i na putu dovedemo i druge. Naša ambiciozna početna ideja sada je zajedničko ulaganje zajedno s mnogo većim etabliranim kompanijama - BillerudKorsnäs i ALPLA, stručnjakom za održivu ambalažu i za proizvodnju u obimu. Pioneer zajednica prirodni je sledeći korak ka ispunjenju našeg cilja trajne promene, radeći sa i - učeći od - međunarodnih brendova da bi se osiguralo da naše inovacije odgovaraju stvarnim potrebama proizvođača i potrošača.

Koje prednosti može imati papirna boca?

Sa tehnologijom koja stoji u osnovi koncepta papirne boce možda je još uvek na početku, uvek gledamo u prednosti koje će ona doneti. Jednostavno rečeno, papir se pravi od obnovljivih izvora, što može umanjiti oslanjanje na druge neobnovljive resurse. Papir takođe donosi nekoliko tehničkih prednosti, kao što su fleksibilnost i čvrstoća, što može omogućiti dizajne kojima drugi materijali jednostavno ne mogu da se usklade. Verujemo da se papirna boca može na kraju koristiti i za gazirane i mirisne tečnosti, i za druge sektore, poput kozmetike i kućne hemije.

Da li još uvek postoje izazovi dizajna koji moraju biti prevaziđeni?

Sigurno da postoje jer smo još uvek u procesu. Predviđamo da ćemo nastaviti da usavršavamo dizajn i materijale u papirnoj boci i pripremamo se za proizvodnju u obimu. Promena industrije zahteva napredak u priraštanju i podsticaj za održive promene. Koncept boce od papira ostaje u toku, a jedan od kritičnih izazova za prevazilaženje je istinski razvoj i obim kako bi se zadovoljile potražnje proizvođača i potrošača. Biti na početku ovog putovanja znači i da očekujemo da ćemo naići na neizbežne izazove, dok gradimo i učimo, ali - zajedno sa članovima Pioneer zajednice - pripremamo se da ih najbolje prevaziđemo!

Šta se nadate da ćete postići kroz novu pionirsku zajednicu?

Paboco Pioneer zajednica je demonstracija vizije za unapređenje stvarnih promena u održivom pakovanju. To dele i Paboco i naše pionirske kompanije. Saradnja je u središtu dugoročnog napretka, i prepoznajemo da da bismo daleko otišli, moramo ići zajedno. Verujemo da će formiranje zajednice pomoći u pružanju prijeko potrebnog uvida i smjernica kako bi se pomoglo dalje razvijanju koncepta koji ima potencijal za obim. Takođe verujemo da nam može pomoći u rešavanju tehničkih izazova, nadograditi na zajedničkim učenjima u razvoju i pozitivno nas gurnuti napred. Pored toga što su vlasnici brendova vrlo uspešnih brendova, članovi naše zajednice su pravi stručnjaci u materijalu, dizajnu i tehnologiji.

Kako sarađujete sa Coca-Colom u ovom konceptu inovacija?

Uskladili smo se sa smelim ambicijama koje je kompanija Coca-Cola postavila u svojoj viziji rada na svetu bez otpada. Nadamo se da će u budućnosti koncept papirne boce moći da da vredan doprinos podršci tim ciljevima i može pružiti glavni koncept ambalaže koji je jednostavan za prikupljanje i recikliranje, a istovremeno dizajniran sa obnovljivim / recikliranim materijalima. Znamo da Coca-Cola već razmatra različita rešenja kako bi ambalažu učinila održivijom, pa se radujemo zajedničkom istraživanju izazova i učenja iz ideje o papirnoj boci. Na osnovu saznanja koja imamo zajedno, doprinosa naše šire zajednice i stalnog Pabocovog fokusiranja na skaliranje naše inovacije, nadamo se da će cela naša zajednica uvideti potencijal u bio-baziranim reciklažnim bocama napravljenim od obnovljivih vlakana.