Polarni medvedi posle celodnevnog sankanja kroz snežne nanose zagrljeni posmatraju zvezde i uživaju u uvek hladnom Coca-Cola doživljaju. Karavan velikih crvenih Coca-Cola kamoina sa likom Deda Mraza probija se kroz put osvetljen ukrasnim jelkama, sirenom najavljujući da praznici nam stižu. 

Bez obzira na to da li ste proteklih decenija u Novu godinu ulazili vatrometom ili tiho, u krugu najbližih, Coca-Cola je uvek bila tu da sa vama pokrene čaroliju novogodišnjih i božićnih praznika. 

Spoj Coca-Cola brenda i božićnih praznika isprepleten je duboko kroz istoriju, ali i neraskidivo urezan u popularnu kulturu. O posebnom mestu koje Coca-Cola zauzima u našem doživljaju novogodišnjih praznika već gotovo jedan vek, možda najbolje govori i manja “kontroverza” od pre desetak godina o tome da je boja Deda Mrazovog odela crvena zato što je i Coca-Cola crvena.  

Ovo, naravno, nije u potpunosti istinito, iako verujemo da Coca-Cola jeste doprinela današnjem doživljaju najpoznatijeg deke na svetu - nasmejanog, buckastog i prijateljski nastrojenog. Prve Coca-Cola reklame sa Deda Mrazom pojavile su se u američkim magazinima još 1920. godina, a njegov tada stroži izgled inspirisan je političkim karikaturama Tomasa Nasta, koji ga je ponekada crtao i u crvenom odelu. Tek desetak godina kasnije, u decembru 1931. godine, Coca-Cola predstavlja veseliju verziju Deda Mraza kroz ilustracije Hadona Sandbloma. 

Od tada do danas – kroz Coca-Cola ilustrovane reklame, magazine, bilborde pa sve do animiranih reklama dobitnika Oskara Aleksandra Petrova – Sandblomov lik Deda Mraza je onaj koji poznajemo. On deli poklone uveseljava decu širom sveta, tamani frižidere u mnogim domovima, a u pauzi čita pisme i uživa u poznatom, osvežavajućem Coca-Cola ukusu. 

Irvasi su prethodnih godina Deda Mraza i njegovu veselu ekipu doveli i do Srbije kada su u prazničnom Coca-Cola karavanu donosili poklone za najmlađe širom zemlje. Duh radosti među sugrađanima širio se na centralnim gradskim trgovima po Srbiji, a posetioci su dobijali poklone, uživali u predstavama i nastupima, te se družili i slikali sa Deda Mrazom i njegovom pratnjom.

U duhu božićnih praznika, nastavljajući vekovnu tradiciju društvene odgovornosti, Coca-Cola kompanija u Srbiji se, u saradnji sa prijateljiima ovog projekta, postarala da praznici stignu i do mališana u 11 dečijih bolnica u Srbiji. Sa idejom da im se omogući da na trenutak otputuju u neki drugi, čarobni svet, na gradskim trgovima prikupljale su se knjige za stvaranje biblioteke u bolnicama. Sakupljeno je više od 15 hiljada knjiga, a Coca-Cola volonteri su zajedničke dečije sobe u 11 zdravstvenih ustanova širom Srbije, okrečili i opremili novim nameštajem, i tako stvorili kutak za mališane, pogodan za druženje i čitanje.  

“Veliko nam je zadovoljstvo što se veliki broj građana priključio humanitarnoj misiji karavana, prikupljanju knjiga za dečije bolnice. Zahvaljujući njima, novoformirane sobe radosti na dečijim odeljenjima imaju i biblioteke sa najlepšim naslovima za najmlađe. Na taj način zajedno smo ulepšali deci boravak u bolnicama, a među sugrađanima smo probudili duh prazničnog darivanja", izjavila je tim povodom Milica Stefanović, predstavnica Coca-Cola sistema u Srbiji.

Kada je patent za čuvenu Coca-Cola bocu obnovljen 1923. godine, bio je utorak 25. decembar. Jedinstvena Coca-Cola flašica ubrzo je ponela naziv “božićna boca”. Tih godina Coca-Cola započela je i božićno oglašavanje, a praznična čarolija neprekinuta je skoro jedan vek. Prvi simboli novogodišnjeg reklamiranja, polarni medvedi i dan danas posle napornog dana uživaju u osvežavajućem gutljaju Coca-Cola napitka, a nasmejani, rumeni Deda-Mraz neće zaobići tvoj dimnjak ni ove godine. Ako mu ostaviš Coca-Colu na stolu, naravno.