"Titule nisu nešto što vas čini uspešnom poslovnom osobom, već su to iskustva i veštine koje nosite sa sobom” – poručila je mladima Neda Đokić, direktorka prodaje u Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora.

Na završnoj edukaciji ovogodišnjeg ciklusa nacionalnog programa Coca-Cola podrška mladima, nezaposleni između 18 i 30 godina su, osim trodnevnih radionica, imali priliku da čuju i lične karijerne priče četvoro različitih, ali uspešnih, poslovnih ljudi. Među njima je bila i Neda Đokić, koja je više puta podvukla da bi trebalo da budu autentični.

Nedin poslovni put bio je vrlo nesvakidašnji, budući da je nakon školovanja u Beogradu, Londonu i na Kipru, karijeru gradila u Londonu i krčila je sebi put najpre u Unileveru, pa potom u Lorealu gde je bila vrlo visoko pozicionirana.

Međutim, kada je ostala trudna sa prvim detetom odlučila je da se iz privatnih razloga vrati u Beograd i tu i ostane, iako u rodnom gradu u biznis krugovima niko nije znao za nju. Uzela je stvar u svoje ruke i "na neviđeno" slala CV firmama u kojima je želela da radi.

Iz kompanije Coca-Cole HBC Srbija i Crna Gora su je pozvali na intervju…

"Nisu imali tu poziciju, već tri nivoa nižu od one koju sam ja imala u Londonu. Ali ja posao nisam prihvatala zbog te pozicije, već sam je prihvatala da bih otvorila vrata za nešto drugo. Nikada sebe nisam videla zakucanu na toj poziciji, već sam se ponašala kao da je već sledeća rola moja. Kada sebe tako našteluješ onda i tvoja akcija, ono što ti radiš, odgovara tome", iskrena je Neda.

Sledeća njena pozicija u ovoj kompaniji bila je direktor marketinga, u čemu kaže da je uživala, a najponosnija je što je formirala fantastičan tim, izgradila mnogo divnih mladih ljudi i jednu osobu koja ju je nasledila.

"Kampanje dođu i prođu, ali ono što ti nekoga naučiš, što sa nekim podeliš znanje, pa se to onda dalje širi… To je ono što ti je u srcu i što te hrani, što te tera da sutra opet dođeš na posao i da deliš.

Nakon tima od 30 ljudi, uglavnom žena, i posla koji je prevashodno kreativan i strateški orijentisan, prešla je na poziciju direktorke prodaje u Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora, gde sada vidi kako izgleda druga strana priče, vrlo operativna i usmerena ka vremenskim određenim ciljevima. Sada rukovodi timom od 500 ljudi, mahom muškaraca.

 "Naravno da te takva situacija pomera iz komfor zone, ali kada sva naša znanja stavimo na kamaru – pobedićemo na tržištu."

Budite vredni i preduzimljivi

Neda Đokić ohrabrila je mlade ljude rečima da u korporacije koje ih okružuju nisu nikakva NASA ili bilo kakav bauk i da uspešne od onih koji to nisu razlikuje stav, odnosno koliko su preduzimljivi. Posavetovala je nezaposlene ljude da upravo to pokažu na intervjuu za posao.

"Stavite sebi na papir šta vas razlikuje od drugih tako da biste mogli da prenesete ključne poruke o sebi. Najčešće intervjui počinju pitanjem  reci mi nešto o sebi, a 15 minuta je dovoljno vremena ako vam neko da. To samo pitanje otvara široka vrata, jer vi odlučujete o čemu ćete da pričate. Hoćete li da pričate o određenim iskustvima, o celom svom životnom putu, da predstavite koje su vaše osobine i da ih potkrepite nekim dokazima... Prva odluka u intervjuu je da odaberete šta ćete reći o sebi. Krenite da kroz priču da pričate o sebi, nabrojte šta ste radili i stekli nešto što vas čini ovakvim ili onakvim. Svi mi imamo nešto što nas čini prilično jedinstvenim, a šta je to što je vaš X faktor morate da osvestite sebi da biste preneli drugome."

Neda je navela primer da kada neko konkuriše za Coke Summership nije presudno znanje koje nosi sa fakulteta, već da treba da ima određeni stav, da jasno zna zašto želi određenu pozciju, da je otvorena i željna da uči, na šta je devojku iz publike zanimalo koje osobine treba da krase jednu osobu da bi dobila zaposlenje.

"Zavisi od firme i od pozicije, ali ono što će svi da vrednuju: da si vredan, da si radan, da imaš dobre komunikacione veštine. On će na intervjuu moći, naravno, jedino da proveri verbalne sposobnosti, koliko dobro sklapaš odnose sa ljudima, koliko dobro možeš sa nekim da stupiš u kontakt i da pričaš sa njim... To je puka vežba, možeš da vežbaš u kafiću, sa drugaricom, kod frizera, u taksiju... gde god hoćeš da vežbaš. Meni je, na primer, to bio problem jer sam bila jako stidljiva, što vi sada uopšte ne vidite, ali to su godine vrlo svesnog rada na tome. Moraš da osvestiš to što ti nije fah i da se baviš time, jer uvek će biti nešto u životu u čemu nisi baš najbolji. Svi mi moramo da radimo na tome.

Ono što važi sigurno za sve firme – preduzimljivost se ceni, da ono što uzmeš to i završiš, da mogu da imaju poverenje u tebe, da si vredan i da si dobar u radu sa ljudima", savetovala je Neda Đokić.