Poslednjih meseci, usled renoviranja i sređivanja doslovno polovine gradskih ulica, saobraćaj je postao priča sa Fredijem Krugerom u glavnoj ulozi, jer svaka ulica je ulica Brestova. Ali, lako je kukati nego hajde ti nešto uradi po tom pitanju, makar za sebe. Ali, šta običan čovek može da uradi da se reši saobraćajnih gužvi i zagađenja? Pa, mogao bi da sedne na bicikl, za početak.

Ukoliko posetite većinu gradova zapadne Evrope ali isto tako i dalekog istoka, primetićete da je bicikl ravnopravan učesnik u saobraćaju sa motornim vozilima. Bajs voze i klinci, stariji od 80, doterane žene i japiji u skupim odelima. Dvotočkaš nije samo sprava za rekreaciju već jednostavan, brz, jeftin i ekološki podoban način da se prevezete do posla. I ono što je najbitnije – zdrav je. Za samo sat vremena bicikliranja možete da sagorite jedan pozamašan obrok a i vaši kvadricepsi će izgledati seksi. Ukoliko neoborivu činjenicu da Beograd leži na čak 20 brda nalazite kao otežavajuću za vožnju biciklom, pomislite na kalorije koje se u tom procesu tope i biće vam malo lakše.

Zanimljivo je da se ove godine navršava tačno dva veka otkako su bicikli ušli u naše živote. 1817. godine nemački pronalazač Karl Drais je projektovao neobično vozilo na samo dva točka koje se pokretalo tako što bi vozač okretao pedale koje su bile na prednjem točku. Mehanika se uključila tek dve decenije kasnije kad smo konačno dobili i prenos sa zupčanicima koji povezuju oba točka, a kakav se i danas koristi.

U promociji biciklizma u Srbiji, Coca-Cola sistem aktivno učestvuje podržavajući manifestaciju „Beogradska Coca-Cola biciklijada“ koja se unazad trinaest godina održava u Beogradu i jedna je od najmasovnijih akcija sa više hiljada učesnika koji na bajsevima špartaju gradom. Cilj ove manifestacije je da, osim promocije svih pozitivnih aspekata korišćenja bicikla u urbanom prevozu, pojača svest kod građana ali i nadležnih službi o bezbednosti biciklista u saobraćaju, njihovim potrebama za parkiralištima i mnogim drugim stvarima koje bi doprinele da bicikl ne bude nužno zlo već potreba. Zaključak se sam nameće: Coca-Cola u svakom slučaju dobro dođe kada ste na biciklu.