BOKA RATON, FLORIDA – „Coca-Cola evoluira kako bi postala kompanija sa upotpunjenom ponudom napitaka tako što će ponovo oblikovati svoju strategiju rasta i poslovni model u skladu sa ukusima i kupovnim navikama potrošača koji se menjaju,“ rekao je predsednik i generalni direktor kompanije Džejms Kvinsi na konferenciji Consumer Analyst Group of New York (CAGNY).

Kvinsi, koji je postao generalni direktor 1. maja, rekao je tom prilikom da će se kompanija fokusirati na povećavanje prihoda, i to tako što će stvoriti i plasirati na tržište brendove koji su orijentisani na potrošače – što podrazumeva više niskokalorijskih i beskalorijskih verzija napitaka i napitke u novim kategorijama. „Ova nova strategija će se oslanjati na digitalizovano poslovanje i optimizovaniji poslovni model“, dodao je Kvinsi.

Evo ključnih tačaka iz Kvinsijeve prezentacije:

Kvinsi na CAGNY konferenciji: „Upotpunimo svoju ponudu napitaka“
Naša kompanija radi na smanjivanju šećera u više od 500 proizvoda širom sveta.

Poslovanje raste dok se količina šećera smanjuje

Kompanija izbacuje dodati šećer iz celog portfolija tako što menja formule postojećih napitaka ali zadržava ukus koji potrošači vole. Deo te strategije je lansiranje Coca-Cola Zero Sugar i drugih niskokalorijskih i beskalorijskih napitaka na globalnom nivou. Još jedan glavni prioritet će biti veća dostupnost manjih pakovanja kao što su mini-konzerve.

„Kako bismo nastavili održiv, profitabilan rast svojih brendova, moramo da podstaknemo potrošače i omogućimo im da kontrolišu konzumiranje dodatog šećera“, rekao je Kvinsi. „Imamo vrlo čvrstu nameru ne samo da proširimo svoj asortiman, već i da ga oblikujemo na vrlo konkretan način.“


Kvinsi na CAGNY konferenciji: „Upotpunimo svoju ponudu napitaka“
40% naših gaziranih napitaka je dostupno u manjim, jednostavnijim pakovanjima. 250 ml ili manje.

Kvinsi je rekao da kompanija podržava Svetsku zdravstvenu organizaciju (SZO) i druge zdravstvene organizacije koje preporučuju da se unos šećera održava ispod 10 procenata dnevnog unosa kalorija. Takođe je rekao da u ovim preporukama prepoznaje priliku za „eksponencijalni“ rast. Pročitajte više o radu kompanije na smanjenju dodatog šećera kroz celi portfolio.

Kvinsi na CAGNY konferenciji: „Upotpunimo svoju ponudu napitaka“
Pravimo brendove kako bismo izašli u susret potrebama potrošača. Gazirani bezalkoholni napici. Energetski napici. Sokovi, mlečni proizvodi i proizvodi na biljnoj bazi. Voda i sportski napici. Gotove kafe i čajevi.

Ulaganje u kategorije napitaka po ukusu potrošača

„Kompanija Coca-Cola je postala veća od brenda Coca-Cola“, rekao je Kvinsi. „Brend Coca-Cola će uvek biti samo srce kompanije, ali ona je prerasla svoj glavni brend. Kompanija treba da bude veća od svog glavnog brenda.

„Coca-Cola će proširiti portfolio u pet kategorija koje uključuju gazirane i energetske napitke, mlečne napitke, sokove, pića na biljnoj bazi, vodu, obogaćenu vodu, sportske napitke i gotove kafe i čajeve.

„Možda smo u prošlosti provodili više vremena usredsređeni na najveće kategorije po količinama umesto na one koje su najpopularnije među potrošačima i koje su za nas najvrednije“, rekao je Kvinsi.

Kvinsi je dodao da će kompanija nastaviti da uvodi novine na lokalnim tržištima, napominjući da je oko 75 procenata kompanijskih brendova koji vrede milijarde dolara osmišljeno na terenu. „Potpuno nam je jasno da najverovatniji pravac podrazumeva podsticanje inovacija i proširenje brendova koji se dobro prodaju, kao što su Smartwater ili Honest Tea“, objasnio je Kvinsi. „Ali takođe ćemo nastaviti da kupujemo druge kompanije i ulažemo u one manje kako bismo uvećali svoju grupu brendova koji su vredni milijarde dolara.“

Kvinsi na CAGNY konferenciji: „Upotpunimo svoju ponudu napitaka“
Glacéau Smartwater će se proširiti na 20 novih tržišta širom sveta u 2017. godini.

Vraćanje franšiza punionicama je skoro završeno

„Bližimo se kraju procesa“, rekao je Kvinsi povodom prodaje punionica u vlasništvu kompanije širom sveta. „Ali vraćanje franšiza nije kraj samo po sebi, nego je put koji omogućava bolje rezultate. A bolji marketing i bolji rezultati dovode do bržeg rasta prihoda.“

„Usvajamo poslovni model koji više podseća na tehnološke kompanije umesto da smišljamo savršeno rešenje, što oduzima mnogo vremena. Moramo da delujemo brže i više da rizikujemo.“

Optimizovaniji, brži poslovni model

Kvinsi kaže da je za dalju implementaciju ove nove strategije presudna agilnija operativna struktura koja podstiče brzo delovanje na tržištu. A prezentacija je zaključena sledećom poentom: „Krajnji rezultat treba da podstakne strategiju rasta – rast bruto prihoda i bolja marža iz poslovanja.“

Kliknite ovde da poslušate snimak prezentacije koju je Kvinsi održao na CAGNY konferenciji.