Dugoročni dijalog sa različitim zainteresovanim stranama pruža nam važne informacije koje utiču na proces donošenja odluka i pomaže nam da se kontinuirano razvijamo i napredujemo ka ostvarenju naših ciljeva održivosti do 2020. godine.
Naš pristup: kontinuirani dijalog za kontinuirani napredak
Posvećeni smo stalnom angažovanju zainteresovanih strana kao ključnoj komponenti naših strategija poslovanja i održivosti, godišnjih izveštaja i naših aktivnosti širom sveta. Kao aktivni članovi zajednica u kojima živimo i radimo, želimo da ih osnažimo kako bismo zajedno mogli da napredujemo.
Sarađujemo sa mnogim interesnim grupama u različitim formalnim i neformalnim kontekstima u celom
Kako sarađujemo sa zainteresovanim stranama
Širina našeg uticaja i raznolikost naših zainteresovanih strana omogućavaju nam različite oblike saradnje sa zainteresovanim stranama.
- Partnerske punionice: svakodnevna interakcija sa poslovnim partnerima, zajednički projekti, zajednički poslovni planovi, funkcionalne grupe za strateška pitanja, forum na nivou top menadžementa, Globalni savet za zaštitu životne sredine;
- Potrošači: direktna telefonska linija, lokalni sajtovi, posete fabrici, istraživanje, ankete, društveni kanali, fokus grupe;
- Kupci: redovne posete, timovi za saradnju sa kupcima, zajednički planovi, inicijative za stvaranje zajedničkih vrednosti, centri za pomoć kupcima, angažovanje društvenih medija, ankete;
- Zajednice: sastanci sa zajednicom, posete fabrikama, partnerstva u vezi sa zajedničkim pitanjima, sponzorstva, predavanja na univerzitetima;
- Zaposleni: ankete o angažmanu, izveštaji o poslovanju za nadređene rukovodioce, sastanci u gradskoj skupštini, komunikacije među zaposlenima, individualni planovi razvoja, programi komunikacije o zdravlju i bezbednosti, projekti za dobrobit zajednice i zaposlenih, telefonska linija za etička pitanja;
- Vlade i regulatorne vlasti: savetodavna veća za inostrane investicije, inicijative za reciklažu i povraćaj ambalaže, privredne komore;
- Nevladine organizacije (NVO): kontinuirani dijalog, partnerstva za pitanja od zajedničkog interesa, članstvo u privrednim i industrijskim udruženjima;
- Akcionari i analitičari: godišnji sastanak akcionara, kvartalni izveštaji o zaradama i veb prezentacije, prezentacije investitora i vebkastovi, kvartalni bilten za akcionare i kontinuirani dijalog sa investitorima i analitičarima;
- Dobavljači: inicijative za stvaranje zajedničkih vrednosti, godišnja konferencija dobavljača, vodeći principi za dobavljače, udruženja za ambalažu;
- Trgovinske grupe i industrije i organizacije za izradu politika: saradnja u industriji, inicijative za stvaranje zajedničke vrednosti, kontinuirani dijalog, učestvovanje u kreiranju politika.
Kako uključujemo zainteresovane strane
Primenjujemo pristup za partnerstva pod nazivom “Zlatni trougao”. On obuhvata javni, privatni i sektor civilnog društva, a sve je zasnovano na ideji da snaga partnerstva može imati mnogo veći kolektivni uticaj nego bilo koja organizacija ili sektor koji deluju u izolaciji. Partnerski pristup „Zlatni trougao“ je suštinski deo naše poslovne strategije i može podstaći održivi rast poslovanja, upravljanje životnom sredinom i društveni napredak.
Naši napori za zaštitu lokalnih izvora vode mogu uroditi uspehom samo ako podrazumevaju saradnju sa lokalnim zainteresovanim stranama, uključujući vlade, članove zajednice, agencije, NVO i druge.
Ono što je uočeno jeste da postoji odnos sinergije između naših izveštaja o održivosti i uključivanja zainteresovanih strana. Na razvoj ciljeva i strategija će i dalje uticati saradnja i komunikacija sa našim zainteresovanim stranama. Pored toga, nakon što objavimo izveštaje, pratimo kakvu povratnu informaciju će imati zainteresovane strane o tome gde su potrebna pojašnjenja i objašnjenja.
Okupljanja zainteresovanih strana
Primarni cilj koordinisanih međunarodnih sastanaka za uključivanje zainteresovanih strana, bio je da se postaramo da naša strategija održivosti ostane odgovorna, relevantna i kontinuirana. Fokusirali smo se na naše Ciljeve održivosti do 2020. godine uključujući i objavljivanje postignutih rezultata, praćenje napretka i identifikaciju oblasti za poboljšanje.
Nakon saradnje sa zainteresovanim stranama, prikupljamo povratne informacije, identifikujemo zajedničke teme i tragamo za načinima da poboljšamo prikupljanje podataka o održivosti i proceduru izveštavanja. Ovo su neke od ključnih tema i preporuka kao i naši odgovori:
PREPORUKE ZAINTERESOVANIH STRANA ZA IZVEŠTAJE |
ODGOVORI |
Strategija za održivo poslovanje: Demonstrirati integraciju održivosti i poslovanja i uticaj ove strategije na poslovanje, uključujući i vezu sa nadzornim aktivnostima odbora. Opišite kako Odbor razmatra pitanja poput klime, različitosti i inkluzije i kako se ona uklapaju u diskusije o strategiji, riziku i prihodima |
Ovogodišnji izveštaj po prvi put sadrži pismo Komisije za javna pitanja i različitost Odbora direktora, koja razmatra prirodu i obim ciljeva i napredak kompanije u pogledu održivosti. Pored toga, na početku svakog infografika nalazi se pasus koji objašnjava zašto je ta prioritetna tema iz oblasti održivosti važna za naše poslovanje. |
Korelacija: Demonstrirati međusobnu povezanost pitanja održivosti i napora koje u toj oblasti ulažemo. Poboljšati način na koji se korelacija između pitanja održivosti razmatra u Izveštaju o održivosti, na primer: osnaživanje žena i različitost; klimatske promene; javno zdravlje i voda; ljudska prava i voda. Krenuti u pravcu holističkog dijaloga o klimatskim promenama imajući na umu širu sliku karbonskog otiska kompanije. Baviti se međusobno povezanim pitanjima održivosti kroz aktuelne programe održivosti. Na primer, u okviru aktivnosti koje mogu biti grupisane zajedno (kao što je 5by20), mogu se razmatrati pitanja pristupa vodi ili ljudskih prava, pošto su povezana sa osnaživanjem žena i njihovim pravima. |
Izveštaj za 2016. sadrži novo poglavlje „Tačke ukrštanja“, koje treba da poveže tačke u kojima se naši napori u oblasti održivosti preklapaju. On detaljno opisuje način na koji razmatramo te tačke dok se bavimo pitanjima održivosti, kao što je procena kako poboljšanje u jednoj oblasti može da utiče pozitivno ili negativno na drugu oblast. Dato je i nekoliko primera |
Geografski izveštaji o upravljanju vodama: Proširiti liderstvo kompanije Coca-Cole u upravljanju vodnim resursima kako bi se postigla bolja usaglašenost sa lokalnim geografskim izveštavanjem, sa posebnim fokusom na regione sa nedostatkom vode i kvalitet vode. Izveštavati o naporima za očuvanje vode u kontekstu regiona ili zajednica. |
Najvažniji deo u našem izveštaju ove godine je mapa projekata sa zajednicama u oblasti upravljanja vodama koje se nalazi u delu o vodama ovogodišnjeg izveštaja. Ova nova mapa pokazuje kako |
Izveštavanje: Unaprediti način izveštavanja tako da budu obuhvaćene i negativne i pozitivne strane – objavite šta je kompanija naučila. Baviti se izazovima ili važnim povratnim informacijama u vezi sa tekućim naporima za poboljšanje učinka i transparentnosti. |
Uvek težimo ka transparentnosti u izveštavanju. Tema ovogodišnjeg izveštaja je „Godina analize“. Kada se osvrnemo na 2016. godinu, uglavnom smo se bavili povratnim informacijama i pokretanjem programa Our Way Forward. U izveštaju razmatramo uspehe i neuspehe. Pored glavnih tačaka našeg napretka, data je ilustracija u okviru dela o Klimi („Uspeh i izazovi u proizvodnji“), kao i druge teme gde još nismo ostvarili napredak u onoj meri u kojoj smo hteli, uključujući i ambalažu. |
Podaci na godišnjem nivou: Uključiti kvantitativne, praćene podatke o učinku u centralnoj tabeli indikatora. Otkriti ključne podatke o učinku ESG-a u tabeli indikatora, slično izveštaju Kompanije o obavezi u oblasti održivosti 2020. kako bi se dobila sliku o godišnjem napretku kompanije. |
Naš izveštaj za 2016. godinu sadrži jednu stranicu sa grafikonima koji jasno pokazuju napredak u odnosu na ciljeve održivosti za 2020. godinu (na strani 16 izveštaja u pdf formatu). Ove tabele su takođe date na relevantnim mestima u narativima na sajtu |
Želimo da čujemo vaše mišljenje
Postavljamo visoke standarde u pogledu transparentnosti i društveno odgovornog ponašanja korporacije i naporno radimo kako bismo ispunili očekivanja naših zainteresovanih strana. Komentari, sugestije i kritike u vezi sa našim praksama održivosti i izveštajima su dobrodošli.
društvene mreže