Dovoljan je bio jednostavan razgovor tokom večere da se rodi ideja iz koje je član NBA Kuće slavnih zauzeo jedinstvenu ulogu u istoriji Coca-Cole.

Bila je 1977. godina. Predvodnik košarkaša Filadelfija Seventisiksersa Džulijus Irving je oduševljavao navijače svojim raskošnim talentom, atraktivnošću i arsenalom fenomenalnih zakucavanja, čak i sa linije slobodnih bacanja. Svoju atraktivnost i efikasnost an terenu materijalizovao je i van parketa - dr Džej postaje jedan od prvih NBA igrača, koji nose obuću nazvanu po sebi. Pojavljuje se u raznim televizijskim reklamama i na filmu.

Te godine njegov agent ga je upoznao sa njujorškim biznismenom Džej Brusom Luvelinom (1927 - 2010). Njih dvojica imala su neobičnu večeru, koje se Irving seća i danas:

"Nakon razgovora s njim, mislio sam da je vrlo impresivan momak. Izgradio je biznis (supermarketa) i pretvorio ga u preduzeće vredno 100 miliona dolara. Bio sam prilično impresioniran. Rekao je da će u nekom trenutku učiniti nešto drugo, pa mi je sugerisao: "Sačuvaj svoj novac, mali". Tako sam počeo da štedim deo svojih prihoda za investiranje sa gospodinom Luvelinom, kada i ako se to dogodi."

Zaista je Luvelin imao nešto više na umu. Godine 1983. sarađivao je sa Irvingom i nekoliko drugih investitora za kupovinu udela u Coca-Cola Bottling Co u Njujorku. Dve godine kasnije, grupa je dobila većinsko vlasništvo kompanije Coca-Cola Bottling Co u Filadelfiji, koja je u to vreme bila jedna od najvećih punionica u državi.

"Bila je to moja prva značajna investicija. Sa Brusom nije bilo velikog oklevanja. U sedam godina između večere razgovora i akvizicije, postali smo veoma dobri prijatelji. Stvarno sam video kako je radio u svom poslu i bio sam impresioniran. Bio je mentor i pravi uzor", dodao je Irving.

Ovom akvizicijom Luvelin i Irving bili su prvi tamnoputi vlasnici franšize za flaširanje bezalkoholnih pića i istovremeno bili su tada četvrto najveće preduzeće u Americi koje je vlasništvo tamnoputih ljudi. To je napravilo seizmički pomak u percepciji firmi u vlasništvu afro-amerikanaca na celokupnom tržištu.

A da ne govorimo o tome što je pod rukovodstvom ove grupe Coca-Cola Filadelfija prerasla u jednu od najvećih i najuspešnijih u čitavim Sjedinjenim državama.

Istovremeno, Džulijus Irving je bio preduzetnički pionir među sportistima, pošto su nakon njega mnoge njegove kolege počele da gledaju i kakve karijerne prilike imaju izvan terena.

"To je bilo vrlo značajno u smislu moje pozicije među vršnjacima. Dovelo je do različitih poziva tokom godina od igrača koji su zainteresovani za rad sa kompanijama za flaširanje. Želeli su da znaju kako da uđu u taj posao. Verovatno je bilo desetak ljudi, ne samo u košarci, već i drugim sportovima koji su tražili moje savete i mišljenje. Uvek sam bio iskren sa njima po pitanju partnerstva i saradnje", rekao je Irving.

Njegov angažman u Coca-Coli utro je put za raznoliku post-košarkašku karijeru.

"Bilo mi je neophodno da imam raznolik pristup svom poslovnom životu. Mnogo sam naučio", dodao je.

Irving je učestvovao u brojnim poslovnim poduhvatima, a sada je u 68. godini ušao u podkasting arenu! Serijom audio emisija "House Call with Dr. J" u kojima se fokusira na svoje strasti: od  mladih i obrazovanja, do muzike i biznisa, i naravno košarke.

"Nebrojano puta sam intervjuisan za brojne podkaste i tokom svih ovih godina sam dao hiljade drugih intervjua. Sada kada ja treba da budem taj koji intervjuiše je malo drugačije", rekao je Džulijus Irving, koji je 1993. primljen u Košarkašku kuću slavnih. 

Angažman Irvinga sa Coca-Colom Filadelfija završen je 2005. godine, a Luvelinova vlasnička grupa je godinu dana kasnije prodala svoje akcije Coca-Coli, ali ne pre nego što je grupa povećala prodaju na više od 500 miliona dolara i ostavila neizbrisiv i značajan znak u istoriji Coca-Cole.