Održivost je od suštinskog značaja za dugoročni rast našeg poslovanja. Kao rastuća kompanija donosimo ljudima brendove i napitke koji njihov svakodnevni život čine mnogo ugodnijima. Održivost i poštovanje ljudskih prava su fundamentalni za naš način poslovanja. Oni vode način na koji poslujemo i suštinski su važni za našu planetu i zajednice svuda na svetu.

Radimo u više od 200 zemalja i teritorija u bliskoj vezi sa lokalnom zajednicom i kroz te odnose pravimo pozitivan uticaj i stvaramo zajedničke prilike.

Sada, više nego ikada, zainteresovane strane očekuju više od nas. Oni žele da pomognemo pronalaženju rešenja i da napravimo merljivu i značajnu razliku u svetu. Naši napori održivosti su uvek ojačani otvorenim dijalogom sa mnogim zainteresovanim stranama - našim zaposlenima, potrošačima, roditeljima, kupcima, partnerskim punionicama, dobavljačima, vladama, nevladinim organizacijama i vlasnicima deonica. Ove raznovrsne perspektive će nastaviti da pomažu u oblikovanju naših akcija i načinu na koji sprovodimo inicijative širom sveta dok idemo napred.

S obzirom na to da su potrošači u srcu našeg poslovanja, sve što radimo počinje našom strašću da pružimo pića koja ljudi žele. Konstantan rast istovremeno zahteva davanje ljudima više brendova i pića koje će voleti. Pored gaziranih pića, pravimo ciljane investicije u sokove, čajeve, kafu, vode i druge kategorije koje dopunjuju različite načine života. Takođe smanjujemo šećer, nudeći sofisticiranije ukuse i dodatne prednosti, dok nudimo sve više opcija u veličini pakovanja i napitke različitih ukusa.

Tokom 2017. godine smanjili smo šećer u više od 300 naših pića na globalnom nivou, a uveli smo više od 500 novih proizvoda koji obuhvataju razne kategorije u ukupnom portfoliju pića. Na primer, naša reformirana Coca-Cola Zero Sugar lansirana je na više od 20 tržišta u 2017, a u SAD smo predstavili Barrilitos Aguas Frescas, liniju negazirane aromatizovane vode. Takođe smo finalizirali kupovinu AdeS-a, vodećeg brenda za piće na bazi soje u Latinskoj Americi, koju smo plasirali i na druga tržišta.

Prošle godine činili smo, zajedno sa našim partnerima za flaširanje, evropskom industrijom bezalkoholnih pića i nacionalnim asocijacijama, napor da odemo korak napred ka hrabrijoj novoj posvećenosti daljnjem smanjivanju prosečnog sadržaja dodatnog šećera u gaziranim i negaziranim napitcima. Cilj u Evropi je smanjenje od 10% u periodu od 2015. do 2020. Ovo je dodatak smanjenja smanjenja šećera od 12% koji je industrija ostvarila od 2000. do 2015. godine.

Prihvatamo za ozbiljno mnoge izazove sa kojima se naša kompanija i naš svet suočavaju. Ključne oblasti na koje se trudimo da utičemo su voda za zajednice, ekonomsko osnaživanje žena i stvaranje sveta bez otpada.

Tokom 2017. nastavili smo da se vraćamo u zajednice i prirodu ekvivalentno 100 posto ili više vode korišćene u našim gotovim napitcima, kako smo procenili mi i naši nezavisni partneri. Pored toga, poboljšali smo efikasnost korišćenja vode već 15 godina zaredom, što je poboljšanje od 29,3 posto od 2004. godine.

Istovremeno, naša posvećenost jačanju čitavih zajednica putem osnaživanja žena nikada nije bila izraženija. Naša inicijativa 5by20 omogućila je ekonomsko osnaživanje više od 660.000 preduzetnica u 2017. Od 2010. godine, 5by20 je okupio više od 2,4 miliona žena u 75 zemalja.

Da bismo pomogli u rešavanju svetskog problema sa ambalažom, naša nova vizija pakovanja, Svet bez otpada, podrazumeva preispitivanje kako su dizajnirane i izrađene bočice i limenke, kao i kako se recikliraju i popravljaju u našem sistemu širom sveta. Glavni deo ove vizije je hrabar, ambiciozan cilj koji pomaže prikupljanje i recikliranje ekvivalenta svake bočice ili možemo prodati širom sveta do 2030. godine. Coca-Cola sistem namerava da podrži Svet bez otpada višegodišnjom investicijom koja uključuje tekući posao kako bi naša ambalaža bila 100% reciklirana do 2025. godine.

Ljudi su bitni. Naša planeta je važna.

Srdačno,

Džejms Kvinsi

Predsednik i izvršni direktor

Bea Perez

Viši potpredsednik i šef za komunikacije, održivost i marketing

Pogledajte ceo globalni izveštaj o održivom poslovanju kompanije Coca-Cola.