Spuštena je zavesa na FIFA Svetski kup 2018. Fudbaleri Francuske trijumfovali su na travnatom terenu, ali Coca-Cola je učinila da se milioni navijača i posetilaca osete kao pobednici.

Kao zvanični FIFA Partner, Coca-Cola je uložila velike napore kako bi obezbedila osveženje navijačima, promovisala svoj brend kroz nezaboravna iskustva i postavila temelje za trajno nasleđe zajednice, izgrađeno na stubovima inkluzije, održivosti i razvoju omladinskog fudbala.

Više od 3,5 miliona navijača prisustvovalo je utakmicama na 12 stadiona u 11 gradova Rusije. Ne samo da je Coca-Cola tokom mesec dana trajanja prvenstva osvežavala ove žedne navijače svojim širokim portfoliom pića, uključujući i nove poput Glaceau Smartwater i FuzeTea. Takođe je poslužila i neverovatnih 7,1 miliona pića gledalacima i posetiocima koji su uživali u akciji na FIFA Fan Fest zonama u gradovima domaćinima.

Pored toga, Coca-Cola je osvežila hiljade ljudi koji su učestvovali u utakmicama, uključujući fudbalere, trenere, volontere, medije i još mnogo toga. To je više od 2,9 miliona pića za degustaciju tokom turnira.

Nezaboravna iskustva

Saradjujući sa svojim partnerom za flaširanje, Coca-Cola HBC, projektni tim 2018 FIFA Svetskog kupa kompanije Coca-Cola stvorio je nezaboravna iskustva za navijače i posetioce. Veliki Coca-Cola komercijalni displeji na pet stadiona pružili su osveženje i mogućnost uživanja u zabavnim opuštajućim susretima, poput ličnog slikanja ili izrade personalizovanih Coca-Cola šolja sa simbolima specifičnih mečeva i vašom fotografijom.

Mark Metcalfe- FIFA / FIFA via Getty Images

Više Coca-Cola zabave bilo je na osam FIFA Fan Fest lokacija, gde je skoro 628.000 fanova uživalo u nezaboravnim iskustvima i poklonima, uključujući i brendirane suvenire na temu fudbala.

Claudio Villa - FIFA / FIFA via Getty Images

Da bi obezbedila da što više navijača oseti magiju Svetskog prvenstva u fudbalu, Coca-Cola je za gledanje mečeva uredila 14 javnih prostora u 10 gradova. U njima su uživalo 261.000 navijača.

Coca-Cola je pomogla fanovima da uživaju u umetnosti. U moskovskom parku Gorki, uz podršku Moskovske gradske uprave, Coca-Cola je pomogla da se stvori jedinstveno interaktivno umetničko delo posvećeno Svetskom prvenstvu u fudbalu 2018. godine.

Kreiranje magičnih trenutaka

Marketing timovi Coca-Cole radili su na povezivanju i angažovanju sa potrošačima, preko svih medijskih kanala medija. Na primer, u Rusiji, Coca-Cola je 1. maja pokrenula nacionalnu promotivnu kampanju, koja je trajala do završetka takmičenja. Pokrivala je čitavu zemlju, darujući više od milion fudbalskih nagrada, uključujući i naočare, majice i fudbalske lopte FIFA World Cup 2018.

Za svaki FIFA Svetski kup, Coca-Cola kreira svoju globalnu himnu, a ni ove godine nije bilo drugačije. Globanli hit "Colors", koji je stvorio svetski poznati umetnik Jason Derulo, zabeležio je više od 44 miliona YouTube pregleda do kraja turnira. Lokalna adaptacija ruskog repera Basta bila je hit među lokalnim navijačima, sa više od šest miliona slušanja.


 

Da bi ostala aktuelna i na internetu, Coca-Cola je stvorila inovativnu kampanju za društvene medij. Namenska fudbalska aplikacija Coca-Cole, kreirana za najveću rusku društvenu mrežu, VKontakte, imala je sa više od pet miliona korisnika širom zemlje.

Navijači su bili oduševljeni kada je Coca-Cola otišla korak dalje i kreirala ograničene serije bočica kako bi proslavili rezultate svojih timova. Specijalnim dizajnom proslavlili su pobedu ruskog tima nad Španijom i njihovom istorijskom četvrtfinalu protiv Hrvatske.

Tržišna inovacija kompanije Coca-Cola takođe je donela fudbal u virtuelnom svetu. Tokom događaja, Coca-Cola je postala zvanični sponzor ruskog interaktivnog fudbala, organizovanog od strane Ruske sajber fudbalske federacije. Ovo je uključivalo ekskluzivni sajber fudbalski događaj za Coca-Cola skupljače lopti. Mladi igrači bili su oduševljeni ovim inovativnim pristupom, što demonstrira konstantnu sposobnost Coca-Cole da se poveže sa svojom tinejdžerskom publikom.

Trajno nasleđe

Iako su fudbalski navijači širom sveta uživali u svakoj sekundi trajanja Mundijala, podjednako je važno nasleđe koje živi nakon poslednjeg sudijskog zvižduka u finalu. Coca-Cola je razvila dalekosežne kampanje koje će imati trajni uticaj.

Projekat nasleđa Coca-Cole zajednici za FIFA Svetski kup 2018 fokusirao se na tri stuba. Prvo, promovisanje inkluzivnog društva, otvorenog za ljude sa posebnim intelektualnim potrebama. Drugo, vizija Coca-Cole za svet bez otpada, minimizirajući uticaj karbonskog otiska na životnu sredinu i promovisanje reciklaže. Treći stub podržava omladinski fudbal na terenima u Rusiji.

Kampanja inkluzivnosti kompanije Coca-Cola objavljena je 1. maja. Od tada je kampanja promovisana na društvenim mrežama, koristeći heštagove #Readyto #Openhearts, za podizanje svesti o radu Coca-Cole i društvenog značaja otvaranja srca i umova ljudima sa posebnim intelektualnim potrebama.

FIFA Svetsko prvenstvo je savršena platforma da ovakva poruka stigne na prave adrese. Uključivanje supermodela i filantropa Natalije Vodianove dodatno je povećalo javni uticaj kampanje.

Bukvalno sa ciljem izgradnje trajnog nasleđa, projekat - u saradnji sa Natalijinom fondacijom Naked Heart - uključuje izgradnju inkluzivne infrastrukture u 11 gradova širom Rusije. Ovo su posebno dizajnirani igrališta sa fudbalskim terenima namenjena da uživaju ljudi sa intelektualnim invaliditetom, zajedno sa svojim vršnjacima.

Coca-Colina posvećenost inkluzivnosti je takođe oživljena organizovanjem jedinstvenih fudbalskih utakmica, ujedinjujući ljude u istoj ekipi, bez obzira na pol, socijalni status ili intelektualne sposobnosti. Coca-Cola je organizovala 12 ovih inspirativnih utakmica širom Rusije, a najveća je održana 9. jula na Crvenom trgu u Moskvi na proslavi 50 godina Specijalne olimpijade.

Još jedan važan element kampanje "#Readyto #Openhearts" bila je integracija tinejdžera sa posebnim potrebama u FIFA Programu mladih. Ovo se fokusiralo na promovisanje omladinskih sportova - posebno fudbala - za ljude svih sposobnosti, dajući im priliku da učestvuju na utakmicama Svetskog prvenstva u fudbalu 2018. godine kao asistenta za bacanje novčića (na početku utakmice se određuje koji tim će napadati na koju stranu) i nošenja zastave. Pored toga, mladi igrači iz najvećeg fudbalskog takmičenja u Rusiji, "Kožna lopta" - uz podršku Coca-Cole - imali su šansu da osvoje prilike da rade kao skupljači lopti, samo nekoliko metara udaljeni od svojih fudbalskih idola i budu inspirisani za dalja dostignuća.

Pažnja koju planetarno privlači FIFA Svetski kup je bila prilika da Coca-Cola izgradi još jedno važno nasleđe: da promoviše reciklažu i radi na ostvarenju naše vizije za svet bez otpada. U tom cilju, u 11 gradova domaćina i 12 stadiona, napravljen je veliki program za sakupljanje i recikliranje otpada, osmišljen da postigne najveću stopu recikliranja ikada zabeleženog u ruskom sportu.

"Dugo nakon uzbuđenja globalnih događaja poput FIFA Svetskog prvenstva u 2018. godini, nadamo se da će takvi projekti postati deo svakodnevnog života ljudi. Iako smo mi jedna kompanija na jednom turniru, promena mora negde da počne ", rekao je Bea Perez, glavna menadžerka za komunikacije, odnose s javnošću, održivost i marketing imovacije, Coca-Cola kompanije.