Da li ste primetili nešto drugačije na etiketama naših pića?

Znamo da ljudi žele da znaju više o sastavu naših osvežavajućih pića. Da bismo vam pomogli da donesete informisane odluke o svojim omiljenim napicima imamo novi sistem deklarisanja nutritivnih informacija u boji, popularno nazvan "semafor" sistem.

Značajnu razliku, u odnosu na dosadašnju monohromsku etiketu sa informacijama o energetskoj vrednost / kalorijama, predstavlja ikonica kojom je istaknuto koliko šećera, soli, masnoće i zasićene masti je sadržano u 100ml tog napitka. U zavisnosti od količine obeležene su crvenom, (ćilibar) žutom ili zelenom bojom.

Šta smo na taj način želeli da postignemo? Cilj nam je da na prednjoj strani ambalaže pružimo jasne, jednostavne, transparentne i korisne informacije. Kompaniji Coca-Cola to je i dalje izuzetno važno, jer smatramo da je to još jedan način da doprinesemo stvaranju okruženja sa zdravijom ponudom hrane u Evropi, uključujući i Srbiju.

Ako vam ovakvo deklarisanje izgleda poznato to je zato što dobrovoljno podržavamo model identičan važećem sistemu deklarisanja nutritivnih informacija u boji u Velikoj Britaniji i Irskoj od 2014. godine.

Kako se određuju boje za hranljive sastojke

"Što je više zelene boje, to je izbor zdraviji, ali ne treba da konzumirate samo namirnice sa zelenim simbolom. Ako uključite i nekoliko namirnica sa narandžastim ili crvenim simbolom u uravnoteženu ishranu, dobićete sve korisne nutritivne sastojke koji su vam potrebni."

Ovo je citat iz Vodiča za kreiranje deklaracije o nutritivnim informacijama na prednjoj strani pakovanja za pretpakovane proizvode koji se prodaju putem maloprodajnih objekata. Vodič je razvijen od strane Ministarstva zdravlja, Agencije za prehrambene standarde i delegiranih administracija u Škotskoj, Severnoj Irskoj i Velsu u saradnji sa Britanskim maloprodajnim konzorcijumom.

Dobili smo mnogo pozitivnog iskustva u Velikoj Britaniji i pažljivo slušali povratne informacije nutricionista, naučnika i grupa potrošača o ovoj šemi označavanja. Nakon mnogo diskusija, smatramo da je važno da sada u stvarnom životu shvatimo razliku koju te oznake mogu da donesu za razumevanje, svest i ponašanje prilikom kupovine.

Mi ćemo ih ispitati na uzorku našeg širokog portfolija, uključujući popularne brendove kao što su Coca-Cola, Fanta i Sprite. Potom ćemo javno podeliti svoja saznanja i rezultate sa Evropskom komisijom koja na Starom kontinentu sprovodi aktivnosti za procenu deklaracija o nutritivnim informacijama na prednoj strani pakovanja u cilju pronalaženja usaglašenog rešenja na nivou cele Evropske unije. Dosadašnja iskustva pokazala su da je 18% ljudi na osnovu ove informacije načinilo zdraviji izbor.

Više informacija o našem napretku u Evropi saznajte u ovom infografiku.

Već godinama smo posvećeni pronalasku idealnog načina za smanjenje šećera u mnogim našim osvažavajućim pićima (od januara 2018. u Srbiji je u ponudi i FuzeTea sa 30% manje šećera), kako bi se ljudi upoznali sa preporukama o unosu šećera Svetske zdravstvene organizacije, nudeći manja pakovanja i zalažući se za odgovorni marketing.