DAVOS, ŠVAJCARSKA - Ograničavanje plastičnog otpada i stvaranje cirkularne plastične ekonomije zahteva od kompanija, vlada i nevladinih organizacija da recikliranje učini lakšim i privlačnijim ljudima širom sveta, izjavio je izvršni direktor Coca-Cole, Džejms Kvinsi, na panelu u okviru Svetskog ekonomskog foruma.

“Potrebno je da potrošačima bude prikladnije i vrednije da vrate (PET) boce - tako da imaju vrednost, pa ih možemo kupiti nazad, a zatim ih ponovo iskoristiti. Onda će se cirkularna ekonomija pokrenuti veoma brzo”, rekao je Kvinsi i dodao:

"Napravili smo neverovatan posao, kolektivno, da bismo pružili pogodnost potrošačima. Isporučili smo proizvode fantastičnog ukusa koji se lako kupuju, lako konzumiraju. Ali mi ih još nismo učinili lakim za reciklažu i ponovnu upotrebu. Samo uz tu pogodnost možemo zaista da imamo kružnu ekonomiju koja će dati vrednost svakoj boci. "

Zajedno u panelu sa Džejmsom Kvinsijem bili su izvršni direktor PepsiCo Ramon Laguarta, direktor Dov Chemicala Džim Fiterling i visoki vladini zvaničnici i ministri životne sredine Brune Poirson iz Francuske i Tran Hong Ha iz Vijetnama. Oni su naglasili potrebu za kontinuiranom međusektorskom saradnjom u celom lancu vrednosti plastike

 "Mislim da postoji hitnost da se uspostave sistemi koji funkcionišu. Osećaj hitnosti vodi sve napred", podvukao je Kvinsi.

Prošle godine, Coca-Cola je najavila da će proširiti pristup IP-u za svoju PlantBottleTM - prvu, potpuno recikliranu PET plastičnu bocu na svetu koja je delimično proizvedena iz biljnog otpada - šire, uključujući i konkurente u industriji pića.

"Ono što želimo je da vidimo ovu kolektivnu akciju u dizajniranju održivog pakovanja i obnavljanja održivog pakovanja. Zato što je to ono što će sve industrije učiniti održivijim", dodao je Kvinsi.

U Francuskoj, Coca-Cola upravlja najvećim evropskim pogonom za reciklažu PET hrane.

"Ne radimo punim pakacitetom. Zašto? Zato što ne dobijamo dovoljno čiste sirovine. Moramo vratiti boce. Rastojanje na kraju visoke cene plastike - PET - je prikupljanje", primetio je Džejms Kvinsi.

I ne radi se samo o mogućnosti recikliranja, insistirao je Izvršni direktor Coca-Cole.

"Takođe moramo da brinemo o karbonskom otisku svih ovih opcija", dodao je on, ističući da PET boce imaju niži karbonski otisak nego ekvivalentna količina aluminijuma ili stakla.

(Photo Credit: World Economic Forum / Sikarin Fon Thanachaiary)

Dok Coke nastavlja da pokreće inovativnost u svemu, od dizajna ambalaže do hemijske reciklaže, Džejms Kvinsi je naglasio da postojeća rešenja funkcionišu. Izazov je što sve više ljudi na više mesta reciklira plastične pakete češće.

"Videli smo da zemlje kao što su Meksiko i Južna Afrika prelaze sa 10 procenata (stopa recikliranja plastičnih boca) na 70 procenata u deceniji", dodao je on, ističući da je globalni prosek oko 60 procenata. "Dokazali smo to u zemljama... sada samo treba da ga odnesemo na globalni nivo."

Zaključio je: “Mi se krećemo u fazu ne samo individualnog delovanja i uspeha pojedinih država, nego se krećemo ka uspehu na skali. Na kraju krajeva, ovo nije model koji treba ponovo osmisliti - iako ga inovacije mogu učiniti mnogo boljim - jer postoje zemlje u kojima smo kolektivno rešili problem.”