Dunav povezuje čitavu Evropu i na jedinstven način oslikava svu različitost, složenost i lepotu Srbije, zbog čega treba da se s posebnom pažnjom brinemo o njemu.

Mi već 15 godina posvećeno radimo na očuvanju Dunava. Od 2004. godine, u saradnji sa Republičkom direkcijom za vode i brojnim partnerima, Coca-Cola realizuje sjajne akcije kako bismo zaštitili najveću evropsku reku.

Ovog juna smo u partnerstvu sa organizacijom Let’s do it Srbija organizovali veliku akciju čišćenja, kojoj su se pridružili i brojni građani i zaposleni kompanije. Ukupno 350 volontera čistilo je šetalište na Adi Huji (Beograd), nasip kod Kameničkog parka (Novi Sad), gradsko šetalište kod Hrama Svetih Apostola (Apatin), rukavac Dunavac u Bačkom Monoštoru (Sombor), gradsku marina pored Smederevske tvrđave (Smederevo), Golubačku marinu (Golubac) i javnu plažu Kladušnica (Kladovo).

Velikom akcijom čišćenja priobalja povodom Međunarodnog dana Dunava 7 gradova prikupljeno je više od 2,5 tone ambalažnog otpada i očišćeno oko 2 kilometra obale. Svaki od dobrovoljaca dao je doprinos očuvanju životne sredine i smanjenju ambalažnog otpada.

"Već gotovo 15 godina kao jedan od inicijatora obeležavanja Međunarodnog dana Dunava, spovodimo brojne inicijative usmerene ka zaštiti dunavskog sliva u našoj zemlji. Građanima smo u proteklom periodu poklonili Dunavske eko parkove u četiri grada: Apatin, Novi Sad, Smederevo i Sombor, a obeležavanjem ovog značajnog datuma, želimo da inspirišemo lokalno stanovništvo da zajedno posvetimo više pažnje očuvanju eko sistema. Brojni volonteri i impresivni rezultati koje smo postigli su dokaz da se ekološka svest budi, ali i da je posvećenost Coca-Cola sistema očuvanju reka i problemu ambalažnog otpada prepoznata i podržana", izjavio je Svetoslav Atanasov generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija.


 

Posebno smo ponosni na činjenicu da su se ovoj izuzetnoj akciji pridružili i volonteri Bambija, koji je odnedavno deo Coca‑Cola HBC grupe, što je dodatno doprinelo sjajnoj energiji i oslikalo iskrenu rešenost zaposlenih da se okupe oko zajedničkog cilja. Sjajna atmosfera i energija koja nagoveštava fantastičnu timsku saradnju u budućnosti, najveći je utisak Nemanje Brkovića, menadžera za odnose sa javnošću u kompaniji Bambi.

"Bilo je veliko zadovoljstvo učestvovati u volonterskoj akciji Dan Dunava, zajedno sa ostalim kolegama iz kompanija Coca‑Cola HBC Srbija i Bambi. Kroz ovakve projekte, širimo duh zajedništva i podižemo svest među svim građanima o važnosti očuvanja naših reka i životne sredine", smatra Nemanja.

Akciju čišćenje priobalja Dunava u Srbiji podržalo je i Ministarstvo zaštite živote sredine. Ministar Goran Trivan se lično pridružio čišćenju na beogradskoj Adi Huji, a osim toga je zajedno sa Svetoslavom Atanasovim i Dušanom Jakovljevićem (direktor Let's do it Srbija) simbolično zasadio drvo pored šetališta.

"Coca-Cola sistem je kompanija koja se trudi da bude veoma odgovorna prema okruženju u kome radi i danas smo zbog toga ovde, da simbolično pokažemo kako najveći svetski biznis ide ruku pod ruku sa zaštitom životne sredine", izjavio je ministar Trivan i dodao da kada govorimo o Dunavu, gornjem i donjem Podunavlju i svemu onome što gravitira Dunavu, govorimo o biodiverzitetu:

"Uspemo li da sačuvamo Dunav, uspećemo da sačuvamo naš biodiverzitet. Srbija je jedno od najbogatijih područja biljnim i životinjskim vrstama na svetu, a Dunav sa svojim pripadajućim prostorom, pored Stare planine, spada u najznačajniji deo u toj priči."

Coca-Cola sistem u Srbiji tradicionalno organizuje Međunarodni dan Dunava u saradnji sa Republičkom direkcijom za vode i brojnim partnerima još od 2004. godine. U realizaciji brojnih projekata na očuvanju „evropskog Amazona“, kompanija je uspešno sarađivala sa brojnim partnerima, gradovima i opštinama. Među najuspešnijima, izdvaja se partnerstvo sa WWF-om (Svetskom organizacijom za prirodu) sa kojom kompanija  u specijalnom rezervatu prirode Gornje Podunavlje radi na obnovi vlažnih i plavnih područja duž Dunava.

SRODNE TEME: