Izveštaj o održivosti za 2015.

Te 1968. godina odigrale su se čuvene studentske demonstracije u svetu, ali i u našoj zemlji, gde su se završile na najbolji način - tako što su studenti bili u pravu. Poleteo je prvi Boing 747, život su tragično završili Kenedi i Martin Luter King, a prvi spejs-šatl sa ljudskom posadom je orbitirao oko Meseca. A te iste 1968. godine počelo je flaširanje Coca-Cole u Srbiji. 

Uz muzičku podlogu iz serijala „Grlom u jagode“, ovim istorijskim događajima dodajemo i da će 2018. godine biti obeleženo tačno pola veka od kako ovaj globalni gigant uspešno posluje u Srbiji – a s obzirom na njegovu zastupljenost, prepoznatljivost i renome na tržištu Srbije, Coca-Cola se s punim pravom može smatrati domaćom korporacijom.

Od daleke 1968. do danas istorija Coca-Cole na ovim prostorima je izuzetno bogata. Godine 1997. osnovano je domaće preduzeće Coca-Cola Hellenic, dok 2005. i 2006. članovi porodice postaju i domaća preduzeća Vlasina i Fresh&Co.

Coca-Cola proizvodi sastavni su deo svakodnevice ogromnog broja ljudi koji žive na ovim prostorima, a brojke nam daju egzaktne dokaze za to.

U tri proizvodna pogona i četiri distributivna centra u Srbiji je zaposleno čak 1.000 ljudi. Svaki od tih 1.000 zaposlenih podržava još 11 radnih mesta u privredi.

Coca-Cola sistem godišnje stvara 225 miliona evra dodatne vrednosti u domaćoj ekonomiji što predstavlja 0,7 procenata bruto domaćeg proizvoda.

Rezultati su upečatljivi i sa poreske strane. Srpski budžet je bogatiji za 9 miliona evra od direktnih poreskih prihoda od Coca-Cole, a u celokupnom lancu vrednosti taj broj iznosi 139 milona evra, odnosno 1,1% ukupnih poreskih prihoda u zemlji.

Coca-Cola sistem značajno utiče i na poslovanje svojih partnera, a svoja iskustva prenose predstavnici štamparije Papir print i kompanije Univerexport. Oni ističu značaj saradnje za unapređenje poslovanja, kao i direktne rezultate poput primene najviših standarda u poslovanju.

 "Nama kao domaćoj kompaniji izuzetno su značajna iskustva koja nam donose multinacionalne kompanije koje posluju na različitim tražištima sveta. Saradnja sa Coca-Cola sistemom poslovno je partnerstvo u kome najbrže realizujemo inovacije i postavljamo nove trendove. To nije slučaj samo u saradnji sa nama, već je njihov uticaj značajan za celo tržište, što se najbolje ogleda i kroz prikaz njihovog uticaja. Oni su jedni od retkih koji uvek vuku napred i drago nam je da se u tom konceptu potpuno razumemo", naglasila je Vesna Vučurović, generalni direktor kompanije Univerexport.

O značajnim inovacijama govori i Petar Obradović, direktor štamparije Papir print.

"Zahvaljujući  saradnji sa Coca-Cola sistemom danas poslujemo u skladu sa svetskim standardima. Primenjujemo savremene materijale i tehnologije, a naši zaposleni se edukuju iz dana u dan. Istovremeno, ova saradnja nas je učinila konkurentnijima i svoje poslovanje uspešno razvijamo", naglasio je Obradović.

Sve navedeno je onaj najočigledniji deo doprinosa Coca-Cola sistema srpskoj privredi i društvu.

Pola veka prisustva znače mnogo više od toga, jer sistem kroz razne akcije, programe i projekte čini napore da unapredi zajednicu, zalaže se za zaštitu životne sredine (u poslednjih 10 godina smanjena je potrošnja vode po litru proizvedenog pića za više od 50%), podržava donatorske i volonterske aktivnosti (uloženo je preko 38 miliona dinara i 500 volonterskih sati u razvoj zajednice) i pruža profesionalnu podršku mladima kroz programe zapošljavanja, programe letnje prakse, predavanja na univerzitetima i mnogo toga drugog.

I naravno, osvežava nas kada je vruće, što je sve takođe značajno za povećanje kvaliteta života.