Skoro da nema osobe na svetu koja je prepoznaje Coca-Cola logo kada ga vidi. Ali on nije uvek izgledao kao što ga znamo danas.

Kada bi samo logotipi mogli mogli da progovore najrazličitije priče bi nam ispričali o proteklih 130 godina. Umesto njih mi ćemo vam preneti neke od najzanimljivijih trenutaka i podeliti fotografije koje verovatno niste imali priliku do sada da vidite.

1886. Džon S. Pemberton finalizira formulu za svoje novo piće, a njegov partner Frank M. Robinson predlaže ime Coca-Cola, verujući da će "dva C izgledati dobro na oglasima". On eksperimentiše pisanjem imena kompanije u tada vrlo popularnom stilu pisanja - Spencerian script.

1887-1890s-inserting-the-trademark.png

1887 – 1890-ih Dodat je žig na „rep“ prvog C.

1890-1891-extra-swirls.jpg

1890 – 1891. Ubrzo nakon toga logo je dobio nove vijuge. Postaje dramatičan i preobražajan.

1941-1960s-tail-tweak.jpg

1941 - 1960-ih Reči "Registrovan zaštitni znak" se uklanjaju sa repa "C". Zaštitni znak se nalazi ispod logotipa, umesto unutar njega. Moderni Spencerian script kakav danas poznajemo registrovan je u Australiji 19. novembra 1947.

1947-1960s-the-coca-cola-red-disc.jpg

1947 - 1960.  Od 1947. godine, za oglašavanje Coca-Cole korišćen je znak sa crvenim diskom ili "dugmetom". Jaka grafička slika oblika diska postala je kamen temeljac za spoljašnju signalizaciju. Godine 1948. diskovi su počeli da budu postavljani na mestu poslovanja kao reklama i dekoracija. Slike crvenog diska pojavljivale su se i u štampanim reklamama šesdesetih godina prošlog veka, sve dok nije počeo da se koristi Arciform.

1958-1960s – A fishy shape

1958 - 1960-ih Zaobljeni znak Arciform (poznatiji kao znak "Fishtail") predstavljen je 1958. i ubrzo potom ovim ribljim oblikom logoa označavana su ne samo pakovanja već i prodajne mašine.

1965. „Riblji“ dizajn je ukinut i zamenjen poznatim crvenim diskom korišćenim ranijih godina. Odlučeno je da je crveni krug najjača vizuelna povezanost sa zaštitnim znakom.

1969-that-white-wave.jpg

1969. Krajem 1969. godine predstavljen je novi logotip brenda sa dizajnerskim elementom koji je nazvan Arden Square. Crveni kvadrat označava klasični Coca-Cola logo, a natpis je podvučen belim „talasom“ ili dinamičkom trakom, koja se i danas upoterbljava. Novi dizajn korišćen je u svim materijalima za štampanje zajedno sa samim proizvodom. Reč "piće" iznad Coca-Cole takođe je zamenjena porukom "Uživajte".

1982 – Diet Coke

1982. Osamdesetih godina je na pojedinim tržištima uvedena Diet Coke, pa je tom prilikom poznati skriptni logo promenjen u serif font crvenih slova.

2003 – Keeping it real

2003. Lansiranjem kampanje "Coca-Cola... Real", Dinamic Ribbon ​​Device je obogaćen žutom trakom i mehurićima.

2007 – A classic design

2007. Promenom prethodnog dizajna, jednostavan i odvažan pristup je postignut jednim belom trakom.

2011-125-years-of-happiness.jpg

2011. Povodom 125. rođendana Coca-Cole urađen je novi logotip na kome se nalazi ikonična kontur boca iz koje izlaze mehurići – u slavu prošlosti, sadašnjosti i budućnosti.

2013 – 2014. U sklopu kampanje „Podeli radost“ mesto logoa sada su na flašicama i limenkama preuzela ispisana lična imena. Prvobitno, ideja je bila da imena budu odštampana tradicionalnim Coca-Cola Spencerian script fontom, međutim zbog problema sa zaštitnim znakom kreiran je potpuno novi font inspirisan logotipom koce.

Tipografski naziv je bio "Ti", jer se radi o vama, potrošačima, a ne Coca-Coli. Prvi put su naši personalizovani proizvodi lansirani u u Sidneju 2011. godine i potom je bila u više od 70 zemalja. Ovo je bila velika promena u ambalaži kompanije, ali se ubrzo isplatila jer je naišla na oduševljenje potrošača širom sveta.

Na tržištu Srbije našlo se čak 150 najčešćih i najpopularnijih imena i nadimaka, a  kako bi potrošačima ponudila širi izbor, Coca-Cola je pripremila i pakovanja sa nazivima kao što su ortak, brat, sestra, simpatija, porodica...

2016. Kako bi sve varijacije Coca-Cola ukusa bile objedinjene u jednu porodicu u kapmanji „To je taj osećaj“ ponovo je postao aktuelan klasični dizajn crvenog diska.