Kako bi beba razvila što bolji imunitet, Svetska zdravstvena organizacija savetuje prvih 6 meseci dojenja, isključivo majčinim mlekom. I dok je u 20. veku otprilike 90% dece dojeno, u ovom milenijumu je taj procenat već opao na ispod 50%. Nacionalna istraživanja pokazuju da se samo 12,8% dece u Srbiji isključivo doji do 6, dok je 47,2% beba uzrasta 0-5 meseci pretežno dojeno. Da bi se povećao broj dojenih beba treba da se poveća broj mama koje doje, slobodno, bez osećaja stida i straha, jer beba bira gde.

Uprkos tome što je majčino mleko najbolja hrana, a samo dojenje predstavlja najlepši čin ljubavi, dojenje u javnosti je još uvek veliki tabu u našem društvu. Na to nam skreće pažnju i istraživanju koje je nedavno sproveo beogradski Centar za mame, iz koga je javnost saznala da gotovo trećina ispitanih mama nikada nije dojila u javnosti, a skoro 90 odsto misli da dojenje u javnosti nije adekvatno podržano od strane šire zajednice.

Kako možemo to da popravimo?

Rosa je kroz inicijativu Beba bira gde nastavila tradiciju podizanja svesti o značaju dojenja i u okviru Svetske nedelje dojenja na Adi Ciganliji je održana besplatna Rosa radionica dojenja.

Na radionici trudnice i mlade mame imale su priliku da čuju korisne savete o dojenju i pitaju savetnice sve što ih zanima o uspostavljanju laktacije, značaju majčinog mleka za bebu i ohrabre se da doje kad god i gde god to požele. Rosa kutak za decu bio je idealno mesto da se mame i bebe odmore, zabave i osveže vodom koja zahvaljujući svom sastavu najbolje hidrira mame i čitavu porodicu.

„Rosa je uvek tu da podrži ono što je zaista važno, a to je zdravlje mama, beba i cele porodice. Nakon što je otvorila Rosa škole roditeljstva u 20 gradova, najavila opremanje sobe za podršku dojenju u GAK Narodni front, pokrenula kampanju Beba bira gde za podršku mamama da doje u javnosti, Rosa podrška Svetskoj nedelji dojenja bila je logičan korak ka osnaživanju mama da svojim bebama pruže najbolju moguću hranu, a to je majčino mleko. Svesni smo da je neophodno ohrabriti mame i pružiti im veću podršku da doje gde god i kad god to beba poželi i zato smo uvek uz njih a sve u cilju da se broj dojenih beba u Srbiji poveća.”, rekla je predstavnica Coca-Cola kompanije Nada Filipović.

Pored radionice na Adi, Rosa je podržala i manifestaciju „Omogućiti dojenje-osnažiti roditelje“ u Zemunu, u organizaciji udruženja Roditelj. Trudnice i mame su imale priliku da čuju sve prednosti dojenja, dobiju korisne savete, a mame koje već doje podršku da tako i nastave.

Svetska nedelja dojenja obeležava se u više od 170 zemalja sveta, prve nedelje avgusta. Njen cilj je da jača društvenu svest o značaju i prednostima dojenja i da obezbedi podršku dojenju, a time unapredi i zaštitu zdravlja majke i deteta.