Šanse da policija privede Sprite na Dan svetog Patrika su male ili nikakve, ako uzmemo u obzir da ovaj popularni  napitak sa ukusom limuna i limete nosi zeleno već više od 50 godina.

Kao što Coca-Cola i Fanta podsećaju na crvenu i narandžastu, Sprite je prepoznatljiv po zelenoj još od kada se pojavio 1961. godine. Zelen je u reklamama, ambalaži, brendiranoj robi. Svuda.

Tom Farel, viši direktor globalnog dizajna u kompaniji Coca-Cola veruje da prepoznatljiva boja igra ključnu ulogu i olakšava potrošačima posao kada biraju proizvode. On  smatra da usred "vizuelne buke" u prodavnicama, Sprite zahvaljujući svojoj moćnoj boji ima zagarantovano mesto na policama.

Coca Cola, Sprite, Coca Cola Journey, dizajn

"Baš kao što zelena predstavlja obeležje Dana svetog Patrika, kada ugledate nešto u ovoj boji, prva asocijacija vam je Sprite", kaže direktor globalnog dizajna Rafael Abro.

Osvežavajuća boja

Zelena boja je klasična, moderna, prirodno čista i sveža.

"Zelena je na paleti boja hladna, što znači da vizuelno osvežava. Ova boja nikada nije agresivna ili dosadna, uvek je hladna i osvežavajuća, kao ukus limuna i limete... Baš kao Sprite", objašnjava Abro.

Bobi Oliver, direktor severnoameričkog Coca-Cola ogranka za  Sprite i citrusne brendove, dodaje da je "Sprite hladno, sveže, čisto i jedinstveno osveženje sa ukusom limuna i limete koje gasi žeđ."

Coca Cola, Sprite, Coca Cola Journey, dizajn

"Reska zelena boja koju koristimo na pakovanju stvarno ističe ove glavne atribute i privlači ljubitelje naših proizvoda", kaže Oliver.

Iako je hladna, zelena je u isto vreme i goruća boja.

Institut za boje Pantone je izabrao zelenu (Emerald  17-5641) za boju godine u  2013.

Coca Cola, Sprite, Coca Cola Journey, dizajn

"Reč je o najprisutnijoj nijansi u prirodi, pa tako ljudsko oko registruje zelenu više nego bilo koju drugu boju", kaže Leatris Ajsman, izvršna direktorka Pantone instituta za boje.

Korišćenjem zelene na svemu - od brendirane opreme u radnjama do automata, pakovanja i reklama - Sprite  nastavlja da gradi ono što vodeći majstori dizajna nazivaju vrednošću brenda, te iznenađuje i oduševljava ljubitelje ovog napitka širom sveta.

"Ovi dizajnerski standardi iz šezdesetih i sedamdesetih primenjeni su kako bi se "održala jednolikost u sistemu dizajna za Sprite", kaže Coca-Cola arhivista Ted Rajan.

Osvežavajuće poreklo dizajna

Status napitka Sprite među prepoznatljivim svetskim brendovima može se uveliko pripisati ikoničnoj zelenoj flaši. Karakteristični oblik boce sa "rupicama" svrstavaju je među najunikatnija i najuočljivija pakovanja na tržištu.

"Rupice simbolizuju gaziranost. Na boci se vidi kretanje balončića na gore", objašnjava Abro.

Ovi vizuelni elementi upareni sa zelenom bojom pojačavaju efekat Sprite napitka koji on naziva"dozom osveženja".

Davnih šezdesetih, dizajneri i inženjeri Coca-Cola kompanije obavljali su brojna istraživanja pre nego što su utvrdili dizajnerske standarde za Sprite. Imajući u vidu karakteristike pakovanja, imidž brenda i ciljnu grupu, sektor za grafička rešenja kompanije osmislio je dizajn za kutije, reklame i etikete koji se zasniva na zelenoj  boji. Za zelenu  Sprite bocu su razmatrana brojna rešenja, pažljivo dizajnirana prema istim kvalitativnim standardima koje su korišćenje pri izradi ikonične Coca-Cola boce.

Coca Cola, Sprite, Coca Cola Journey, dizajn

Sprite je 1967. godine bio dostupan za 85 posto populacije Sjedinjenih Država, kao i u još 38  zemalja, a njegovo  prisustvo na tržištu je raslo. Tim na čelu ovog brenda angažovao je firmu iz Njujorka da dizajnira izgled novih kutija i etiketa za ponovno lansiranje pakovanja.

Koji je bio cilj?

Preneti poruku o svežini Sprite napitka i pomoći brendu da se na policama istakne zahvaljujući izgledu koji privlači pažnju. Nova ambalaža stigla je na tržište sledeće godine. Magazin The Coca-Cola Bottler opisao ju je  kao "lekciju  o  kontrastiranju zelenih nijansi" i predvideo da će  dizajn "nesumnjivo izdvojiti Sprite iz gomile kao nikada ranije".

Coca Cola, Sprite, Coca Cola Journey, dizajn

Farel veruje da upravo ova dugogodišnja istorija zelene boje prožima Sprite brend nasleđem na koje potrošači pozitivno reaguju.

"Cilj je da zadržimo svoje nasleđe, a zelena boja je njegov veliki deo. To je početna tačka za uvođenje inovacija i novih ideja, a sve  pod tim velikim zelenim krovom", zaključuje Farel.

SAZNAJTE JOŠ O OVOJ TEMI: