Uopšte nije slučajno slogan Schweppesa "Zahteva čvrst karakter".

Kada saznate priču o nastanku najstarijeg bezalkoholnog gaziranog napitka na svetu, biće vam jasno zašto je tako.

Naturalizovani švajcarski časovničar, zlatar i amaterski naučnik Johan Jakob Švepe je posle 10 godina eksperimenata uspeo da rastvori gas u vodi. Izumeo je prvi industrijski proces proizvodnje i flaširanja mehurića (proces karbonizacije). Švepeova soda-voda odobrena je čak i za prodaju u apotekama. Korišćena je za lečenje različitih bolesti, na prvom mestu malarije i groznice.

Bila je 1783. kada je Švepe u Ženevi osnovao Schweppes kompaniju. Te godine i na tom mestu počela je moderna industrija gaziranih pića.

Dobro ste izračunali: Schweppes je stariji čak i od Coca-Cole!

Omiljeno piće kraljevske porodice

Ranoj popularnosti ovog pića doprineo je deda Čarlsa Darvina, Erasmus Darvin, a samo pola veka nakon svog pronalaska, dobio je status omiljenog pića kraljevske porodice Velike Britanije. Ne samo to, nego je Schweppes postao glavni snabdevač soda-vodom za kraljevsku porodicu.

Kako je fontana sletela na grb

Događaj koji je imao ogroman uticaj na ovaj brend je Velika izložba u južnom Londonu 1851. godine. Za tu priliku sagrađen je čuveni Kristal palas, spreman da prigrli više od 14.000 izlagača sa svih strana sveta, koji su želeli da prikažu različitu primenu tehnologije u industrijskoj revoluciji.

Schweppes je bio zvanično piće ovog događaja i prodato je milion boca! Na ulazu u kristalnu palatu nalazila se fontana. Baš ona aplicirana je na logotip Schweppesa, gde i danas ponosno stoji.

Inspirisano engleskim kolonistima

Indian Tonic Water i Ginger Ale lansirani su davne 1870. godine, a i danas su u ponudi. Jedinstveni ukus Indian Tonica inspirisan je kolonijalnom praksom Britanaca da koristeći kinin spreče malariju u Indiji. Kako kinin daje piću gorak ukus, engleski kolonisti koji su se naselili u Indiji pomešali su ga limetom i džinom. Po povratku kući, nastavili su ovu praksu i piće je postalo popularno u Velikoj Britaniji.

Poigravanje senzualnošću

Početkom 20. veka Schweppes je učestalije krenuo da se oglašava, koristeći različite vizuelne prikaze kako bi podržao svoj asortiman visokokvalitetnih proizvoda. Kada je nakon Prvog svetskog rata nastavio da širi poslovanje i u inostranstvu, počeo je da koristi sofisticirane i moderne reklame za promovisanje brenda i uvek atraktivan alat za oglašavanje: pin-up modele.

Čak ni tokom Drugog svetskog rat Schweppes nije odustajao od oglašavanja. Iako su prilično racionalizovali proizvodnju, pa i povukli pojedine etikete, potrošači su morali da budu uvereni da će jednog dana njihovo omiljeno piće biti opet tu i život će biti vraćen u normalne tokove. 

Milenijum su finalizirali kampanjom sa leopardom. Pokazujući ovaj tradicionalni amblem Engleske, koji simbolizuje ponos, sposobnost i snagu, Schweppes je sve iznenadio kada je stavio do znanja da se vraća korenima.

Zahvaljujući svom penušavom temperamentu, pametnom, elegantnom, kristalno čistom izgledu i nežnom gorkom ukusom za odrasle, pozicionirao se kao piće koje zahteva čvrst krakter. 

Baš takvi brend ambasadori su i birani poslednjih godina. Najpre je to bila prelepa Nikol Kidman, pa šik i glamurozna muza Uma Turman, a zatim i senzualna Penelope Kruz.