Stanovnici Japana stalno traže raznovrsnost i žele da eksperimentišu, dok su pojedina pića koja su omiljena svuda u svetu za njih skoro neprimetna.

Znate li da Coca-Cola Japan prosečno godišnje predstavi 100 novih proizvoda, a mnogo više njih testira iza scene?

Eksperimentisanje je skoro svakodnevni ritual u ovoj azijskoj državi, čije tržište je neverovatno dinamično, žestoko konkurentno i bazirano na inovacijama.

Kako izgleda gotovo svakodnevno traganje za inovativnim načinima da priredite zabavna iznenađenja potrošačima otkrio nam je Horhe Gardunjom, predsednik Coca-Cola poslovnog sektora Japan. Gardunjo je u kompaniji još od 1992. godine i radio je u različitim delovima sveta, a od jula 2017. je zadužen za japansko poslovanje, blisko sarađujući sa lokalnom punionicom.

"Uvek tragamo za novim načinima da pridobijemo potrošače, a veliki deo toga je da ih upoznajete sa novim proizvodima za koje mislite da će ih voleti.

"Uvek tragamo za novim načinima da pridobijemo potrošače." (Horhe Gardunjo)

Ohrabrujuće je da se naš portfolio širi novim proizvodima i uspešnim brendovima. Neke od praksi ovde takođe utiču na ono što se dešava u čitavom Coca-Cola sistemu. Na primer, Japan je dom istraživačkog centra koji je specijalizovan za čaj i kafu, a proizvodi razvijeni ovde uvode se širom sveta.

Ovde imamo i koncept koji se zove FOSHU, što podrazumeva hranu za određene zdravstvene potrebe. Ovo je sertifikat odobreni od strane vlade za proizvode sa zdravstvenom zaštitom. Imamo dosta uspeha sa ovim proizvodima, kao što je Coca-Cola sa vlaknima, koju zovemo Coca-Cola Plus. Japan ima starije stanovništvo i ovi proizvodi su po njihovoj meri. Coca-Cola Plus bi mogla da ostane samo u Japanu, mada ovakvoj vrsti pića raste popularnost u velikom delu sveta."


 

Koje nove proizvode još možemo u 2018. godini da očekujemo na tržištu?

"Pokušavamo da pomerimo granice da služe potrošačima na nove načine. Aiataka je čaj brend koji je to učinio zaista dobro. Mi ove godine predstavljamo ukus koji nudi novu opciju za potrošače koji vole lagan ukus i istovremeno žele da uživaju u blagodetima zelenog čaja.

Od gaziranih pića uvodimo TANSAN, koji ima najjaču karbonizaciju ikada u našim proizvodima u ovoj zemlji, kako bismo zadovoljili potrebe odraslih osoba koje preferiraju zdrav život.

Takođe ćemo eksperimentisati sa proizvodom koje je u Japanu poznato kao Chu-Hi. Ovo je konzervirano piće koje sadrži alkohol. Tradicionalno se proizvodi sa destilovanim napitkom pod nazivom shochu i penušavom vodom, uz dodatke arome. Prethodno nismo eksperimentisali sa slabim alkoholima, ali to je primer kako nastavljamo da istražujemo mogućnosti van naših ključnih oblasti."


 

Da li je Coca-Cola prethodno koristila isti pristup?

"Ne, ovo je jedinstveno u našoj istoriji. Coca-Cola se uvek fokusirala isključivo na bezalkoholna pića, a ovo je skroman eksperiment za određeni deo našeg tržišta. Kategorija Chu-Hi se nalazi skoro isključivo u Japanu. Na globalnom nivou, nije neuobičajeno da se bezalkoholna pića prodaju u istom sistemu kao alkoholna pića. Ima smisla ovo pokušati na našem tržištu. Ali mislim da ljudi iz celog sveta ne treba da očekuju ovakve stvari od Coca-Cole. Iako mnoga tržišta postaju nalik Japanu, mislim da je kultura još uvek veoma jedinstvena i posebna, tako da će mnogi proizvodi koji su ovde nastali tu i ostati."