Kada za projekat na kome ste radili više od godinu dana, nakon što su se slegli utisci, čujete: "sve je super, samo trebalo je da bude više stolica, ovo je trebalo da čuje više ljudi", onda bolji kompliment ne možete da dobijete. A mi smo upravo to čuli od učesnika projekta "Budućnost #za5".

Matrona Filipou, nova Franchise Operation menadžerka za jugoistočnu Evropu, je tokom posete Coca-Cola kompaniji u Beogradu izrazila želju da zajedno sa Abhajem Parnerkarom, direktorom fransize kompanija Coca-Cola Srbija, upozna mlade koji su bili deo prošlogodišnjeg nacionalnog projekta "Budućnost #za5".

Njih dvoje sreli su se sa tinejdžerima koji su najčešće dolazili na predavanja o modrnim zanimanjima "Poslovi #za5" i ekipama koje su zauzele prvo i drugo mesto na takmičenju u rešavanju studija slučaja za WOAH aplikaciju u okviru takmičenja "Izazov #za5".

Imali su šta jedni od drugih i da čuju i da nauče.

Matrona ih je sve pitala šta je na njih ostavilo najjači utisak, Milica, Anja i Vuk su maltene horski rekli "lične priče ljudi na visokim pozicijama!". Oni su bili redovni na interaktivnim tematskim predavanjima u Impact Hubu, tokom koji su od zaposlenih u 30 domaćih i internacionalnih kompanija mogli da saznaju šta konkretno rade ljudi koji se bave popularnim zanimanjima, kakav im svakodnevni posao i koji je bio njihov profesionalni put do tih pozicija.

"Tokom tih sedam nedelja čuo sam više korisnih stvari nego za 13 godina školovanja. Već kada sam drugi put došao ovde (u Impact Hub, gde su bili održani susreti - op.aut) osećao sam se prijatnije nego kod kuće. Ljudi iz kompanija se nisu prema nama odnosili kao prema deci i posmatrali nas sa visine, već kao prema odraslim ljudima. Energija koja je kreirana ovde dala mi je veru da smo zaista sposobni da nešto promenimo" - bio je potpuno iskren Vuk Stojnić, koji je u međuvremenu upisao fakultet i ne želi da ode iz Srbije, već da nastavi da naporno radi jer veruje da može da doprinese boljitku.

Vuk planira da iskombinuje svoja dva najveća interesovanja - IT i muziku, a sličnu ideju ima i Luka Janković. Učenik Elektrotehničke škole Nikola Tesla želi da svoje znanje iz IT-ja iskoristi kako bi kroz folklor približio ljudima lepotu i autentičnost Srbije, ali i animirao ih da sačuvaju tradiciju.

Ambicije Anje Pantović su, nakon što je čula iskustva uspešnih ljudi, porasle i sada ima malo drugačije planove:

"Pre ovog projekta želela sam da budem softverski inženjer. Sada su mi se vidici proširili i pozicija iz snova za mene je projektni menadžer u Microsoftu. Želim da upišem doktorske studije u Švajcarskoj, ali isto tako da se posle toga vratim u Srbiju, jer sam iz razgovora sa ljudima koji su bili na okupljanjima shvatila da može lepo da se živi i ovde" - rekla je Anja, kojoj je posebno bilo značajno i što velika kompanija poput Coca-Cole želi da čuje i uvažava mišljenje mladih.

Milica Andrić, učenica Filološke gimnazije, strahuje da joj sve ono što će naučiti na fakultetu neće biti upotrebljivo kada se bude zaposlila, pa je pitala generalnog direktora Coca-Cola kompanije za Srbiju koliko je to znanje njemu pomoglo na početku karijere. Abhaj je ispričao da je nakon mašinstva završio MBA studije marketing menadžmenta, ali da su mu najviše pomogle meke veštine koje je stekao - disciplina i analitičnost.

Za Indijca, koji posle Etiopije i Kenije, poslednjih 15 meseci živi i radi u Beogradu, najveća vrednost su ljudi koje je tokom školovanja upoznao i savetovao je mladima da sa tim osobama ostanu u kontaktu.

"Za 20 godina se niko neće sećati koji fakultet ste završili. Biće im važno kakvo iskustvo ste u međuvremenu stekli. Ne važi to samo za fakultete, već i za kompanije" - dodao je gospodin Parnerkar.

Koliko slobodnog vremena danas imaju, koliko žrtve su podneli da bi stigli do pozicija na kojima se danas nalaze i da li je sve to bilo vredno - pitali su Milica i Vuk potpuno zrelo Matronu i Abhaja.

Franchise Operation menadžerka Coca-Cole za jugoistočnu Evropu je otvoreno pričala o tome kako je od malih nogu imala dva doma: jedan u rodnoj Grčkoj, drugi u Južnoj Africi, gde je ona rodjena, i podelila je svoje iskustvo odlaska i vraćanja. Priznala je da je posebno teško balansirati profesionalne obaveze sa ulogom koju žena ima u porodici. Istakla je da poslednjih 10 godina nisu proveli više od dve godine u istom domu, ali i da je to takođe bitna veština koju njena deca savladavaju - da se lako prilagode novoj sredini.


 

"Život je uvek u izborima, ali vi treba da budete komforni sa onim za šta se odlučite. Prigrabite svoje šanse, nemojte da ih čekate i ne težite savršenstvu" - saglasni su bili Matrona i Abhaj.

Projekat "Budućnost #za5" je uz podršku Coca-Cola Fondacije i Ministarstva omladine i sporta Republike Srbije realizovala organizacija Centar E8, zajedno sa Unijom srednjoškolaca Srbije, uz organizacionu i PR pomoć agencije V+O Communication, u želji da mladima omogućimo da se lakše spreme za buduću karijeru i istovremeno dobro zabave.

Sudeći prema svemu što smo čuli tokom ovog susreta, u tome smo i više nego uspeli!

SAZNAJTE JOŠ O OVOJ TEMI: