KOLIKO OVO VREDI 

ako ima Coca-Cola znak?

Koliko ovo vredi? Nećete verovati koliko često neko ko radi u kompaniji Coca-Cola čuje to pitanje u vezi s neki predmetom koji nosi Coca-Cola znak. U Americi, televizijske emisije poput „Pawn Stars“, „Storage Wars“ i „Antiques Roadshow“ pobudile su znatiželju ljudi da saznaju vrednost takvih kolekcionarskih predmeta. Mi u našoj kompaniji ne procenjujemo vrednost takvih predmeta, već upućujemo kolekcionare na relevantne knjige i brojne vodiče za cene. Dugoročno gledano, kolekcionarski Coca-Cola predmeti obično vrede onoliko koliko se kupac i prodavac dogovore, a okvirni utisak možete steći ako na sajtu eBay pogledate cene predmeta vezanih za Coca-Cola kolekcionarstvo.

Ipak, to ne znači da ne podržavamo kolekcionarske aktivnosti. Kao predstavnik kompanije, jednom godišnje učestvujem na događaju na kome se obavlja procena vrednosti kolekcionarskih predmeta. U pitanju je godišnji skup „ Kluba Coca-Cola kolekcionara“.

Ne čudi me ako niste nikad čuli za „Klub Coca-Cola kolekcionara“, ali u pitanju je prilično raširena organizacija. Osnovana 1974. godine, okuplja članove širom sveta koji su kolekcionari Coca-Cola predmeta. Svako koga zanima ovaj specifičan vid kolekcionarstva može da postane član, jer kao što sami o sebi kažu: „Najveća prednost našeg kluba jeste šansa da steknete dugoročna prijateljstva sa ljudima koji dele vaša interesovanja.“

Kompanija Coca-Cola ne sponzoriše klub, ali uvek pokušavamo da pomognemo specijalne projekte i podržavamo godišnje skupove, na kojim ljubitelji naših pića mogu da uživaju u prezentacijama na različite teme – od pojedinačnih predmeta (jedne godine je predstavljeno nekoliko stotina brendiranih olovaka!) do načina očuvanja kolekcija, a organizuje se i Coca-Cola kviz znanja. 

„Koliko ovo vredi?“ je događaj kome uvek prisustvujem, a deo je fascinantne aukcije koja se održava prvog dana skupa, kada je u ponudi više od 400 predmeta vezanih za brend Coca-Cola. Aukcija obično traje od 6 do 8 sati i učesnici imaju priliku da vide najraznovrsnije kolekcionarske predmete u ponudi.

U okviru akcije „Koliko ovo vredi?“ klub bira pet predmeta od onih koji će se prodavati na aukciji. Prisutni članovi i gosti pokušavaju da pogode koju cenu će koji predmet dostići. Ovde moram da vam priznam da sam ja veoma loš u proceni. U moju odbranu, to nije lako, jer čak i kada znate kako se kreću cene Coca-Cola činija za perece na sajtu eBay, ne možete da predvidite šta će se dogoditi na samoj aukciji.

Tako je bilo i 2014. godine. Među pet unikatnih predmeta koji su bili na aukciji našli su se: poster Bitlsa, italijanski špil karata u neobičnoj kutiji i reklamna palica za bejzbol „Nellie Fox“. Poster Bitlsa je bio najinteresantniji predmet. Većina učesnika je nagađala da će njegova cena biti između 150 i 250 dolara, ja sam bio među retkima koji su ciljali više - 800 dolara. Na kraju je prodat za 2.400 dolara! Eto kako  je teško da se odredi koliko predmet vredi - što je i jedan od razloga zbog kojih kompanija Coca-Cola ne procenjuje vrednost predmeta.

Jedina stvar za koju sam pogodio cenu jeste bejzbol palica „Nellie Fox“, koja je prodata za 550 dolara. Što je značilo da sam mogao da dodam taj predmet u kompanijski arhiv i da se ne skidam osmeh s lica sledećih nekoliko dana, pre svega jer će ona savršeno upotpuniti našu postojeću kolekciju. Izgledaće fantastično kao eksponat u muzeju “World of Coke“.

Tokom aukcije slikao sam neke od prikazanih predmeta. Stavio sam ih na našu  Facebook stranicu Coca-Cola arhiva,  na kojoj čitaoci mogu da procenuju vrednost predmeta – samo pogledajte album koji se nalazi ispod da biste stekli utisak i videli koliko biste imali uspeha u procenama. I uvek imajte na umu da ove cene važe samo na dan aukcije – a kako će se kretati, to ni Coca-Cola ne zna.

Ted Rajan je direktor komunikacija za nasleđe brenda u The Coca-Cola Company.

Ako ste kolekcionar, imate otvoren poziv da se pridružite „Klubu Coca-Cola kolekcionara “. Pored godišnjih okupljanja, klub ima i regionalne i lokalne grupe u kojima možete da se družite sa ljudima koji dele vaša interesovanja.